Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

HISWA start met Boat Share

HISWA start met Boat Share
Steeds minder mensen willen een recreatiemiddel bezitten maar er wel gebruik van maken. Daar heeft zowel de verblijfsrecreatie als de watersport last van. Daarom start HISWA met HISWA Boatshare. HISWA gaat geen boten verhuren maar heeft voor haar leden een compleet concept ontwikkeld.

Het is een maatschappelijke trend: gezamenlijk bezit. Zo is het delen van een woning of auto al gangbaar. Maar Nederlanders tonen tegenwoordig ook steeds meer belangstelling voor het delen van een boot. Lagere kosten, en behoud van plezier. Watersporters kunnen hiervoor voortaan terecht bij de watersportbedrijven die zijn aangesloten bij HISWA Vereniging, de  brancheorganisatie van de watersport.

Zij bieden een aantrekkelijke en betrouwbare HISWA Boatshare Overeenkomst, waarbij meerdere mensen samen een boot bezitten. "We krijgen steeds vaker vragen van klanten die graag een boot willen aanschaffen, maar aanhikken tegen de kosten. Met HISWA Boatshare spelen we hier op in. Maximaal vier eigenaren delen een boot met elkaar. Dat kan een sloep, een kajuitjacht of een zeilboot zijn. Natuurlijk horen er goede afspraken bij. Hiervoor hanteren we een standaard HISWA-overeenkomst, waarin de rechten en plichten voor alle partijen duidelijk zijn."

HISWA Boatshare is een laagdrempelig concept voor bijvoorbeeld nieuwe watersporters. En bestaande watersporters krijgen de kans om voor minder geld in een groter jacht te varen. Aanvullend kunnen we samen met hen afspraken maken over het gewenste serviceniveau. Van het vullen van de koelkast tot het jaarlijks motoronderhoud. Alles onder het motto: meer gemak maar toch het eigen boot-gevoel", aldus Ronald van Enkhuizen, voorzitter afdeling  jachtbouw bij HISWA Vereniging.
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, delen, gebruik. jachten

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...