Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Directeur Van der Zande vertrekt bij DierenPark Amersfoort

Directeur Van der Zande vertrekt bij DierenPark Amersfoort
Directeur Ronald van der Zande vertrekt deze maand bij DierenPark Amersfoort. Na vier jaar lang leiding te hebben gegeven aan de ontwikkeling van de populariteit en de organisatie van het park vindt hij het tijd om het roer over te geven. De familie Vis, eigenaren van het park, zal de ingeslagen koers voortzetten.  

Van der Zande was tien jaar in verschillende rollen aan het park verbonden. Aanvankelijk als gedelegeerd commissaris, vervolgens vijf jaar als gewoon commissaris en tenslotte vier jaar als voorzitter directie samen met Fred Vis. De laatste periode heeft een snelle en succesvolle ontwikkeling met zich meegebracht. Het park veranderde in een speels en kindgeoriënteerd park, met inmiddels bekende dierpresentaties als de Klim Alles-routes en SnavelRijk, en met een sterk jaarprogramma met nieuwe activiteiten als Vadernacht, DinoAdventures en Poep & Zoo. De strakke organisatie en de groei van 16% in 2014, hebben zeer gezonde financiële resultaten opgeleverd.  

Ronald van der Zande:” Hoewel er nog talloze uitdagingen liggen voor het park, hebben het managementteam, de medewerkers en de vrijwilligers in de afgelopen jaren een zeer forse vooruitgang gerealiseerd. Ik kijk daar met groot plezier en trots op terug. De familie-eigenaren zullen nu zelf leiding gaan geven aan het park. Naast de directierol, ben ik altijd actief gebleven als strategie-en bestuursadviseur. In dat laatste domein ga ik nu weer meer aan de gang. Dierenparken en leisure vormen een sector waarin ik actief zal blijven. Ik heb er inmiddels zeer veel affiniteit mee.”  

Fred Vis eigenaar en directeur: "Ronald heeft zeer veel voor DierenPark Amersfoort betekend en een mooie ontwikkeling tot stand gebracht die wij de komende jaren zullen voortzetten.”
Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...