Rendement van internationale Citybreak campagne + 3 tips zelfstandige campagne
Best practice: Strategische communicatiekeuzes Utrecht
Utrecht speelt in op genieten, erfgoed, cultuur en winkelen. Foto: Toerisme Utrecht.
Afgelopen jaar investeerde de stad Utrecht 75.000 euro in de Citybreak
campagne. Wat is het rendement en waarom zijn nauwkeurig gekozen doelgroepen
belangrijk? "Utrecht wordt internationaler.”
De Domstad ontwikkelt al enkele jaren het
toerisme en de leisure economie. In 2014 werd de keuze gemaakt 75.000 euro in
de Citybreak campagne te investeren die doorlopend wordt gehouden met NBTC
Holland Marketing. Waarom kiest Utrecht voor deze aanpak en wat levert dat op?
Voor het eerst onthult de stad cijfers d...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: campagne, Utrecht, lifestyle, post moderns, upper class, citymarketing, pr, Donkers
|
|
16/07/25
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
|
16/07/25
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
|
16/07/25
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
|
16/07/25
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
|
16/07/25
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
|
15/07/25
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
|
15/07/25
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
|
15/07/25
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|