Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren
TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink
Het Camping & Bungalowparken Overleg Twente (CBOT) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) hebben samen een uitgebreid promotieprogramma opgesteld om Twente als aantrekkelijke bestemming voor een kampeer- en bungalowvakantie in 2015 verder op de kaart te zetten.  

Op 2 maart hebben TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink de samenwerking bekrachtigd. En met elkaar met een toast uitgebracht op het nieuwe toeristische seizoen dat traditioneel over een maand, met Pasen, van start gaat.  

Crossmediaal promotieprogramma
‘Het Land van …’ TBT en CBOT hebben afspraken gemaakt over een crossmediaal promotieprogramma, dat het aanbod van de kampeer- en bungalowbedrijven verbindt met toeristisch Twente. Dat gebeurt op vakantiebeurzen, met redactionele reportages in enkele publiekstijdschriften en met een aantal items in het RTL4 programma ‘Het Land van …’, dat dit voorjaar in het weekend op televisie te zien zal zijn.

Het Land van....
‘Het Land van …’ is een initiatief van de ANWB met wie TBT en CBOT samen optrekken. Behalve televisieformat is ‘Het Land van …’ een digitaal platform binnen de ANWB waarmee zij hun leden inspireren met leuke dagjes uit en activiteiten in eigen land. De campings & bungalowparken hebben op dit platform een speciale themapagina ‘Thuiskomen in Twente’, die zal worden gevuld met verblijfsarrangementen en toeristische informatie over de omgeving.  

Door het grote bereik van de ANWB-media met hun website, social media en tijdschriften wordt het aanbod van de campings en bungalowparken in Twente krachtig ontsloten. Rode draad in de beleving van Twente dit voorjaar is de uitnodiging om de streek  te komen proeven. Letterlijk, bijvoorbeeld tijdens een smaakfietsroute, maar ook figuurlijk in de zin van proberen, kennismaken.  

Drukwerk met inspirerend aanbod
Het TBT versterkt  het geheel door de inzet van radio met landelijk bereik in combinatie met een drukwerk met inspirerend en actiematig aanbod, dat in een hoge oplage onder relevante doelgroepen wordt verspreid. Deelnemende bedrijven zullen met hun individuele aanbiedingen op een speciale actiesite worden ontsloten.  

Gericht op branding en activatie
De campagne is enerzijds gericht op branding (naamsbekendheid toeristisch merk Twente verstevigen), anderzijds op activatie (actief interesse wekken voor concreet aanbod). En koppelt de beleving van kansrijke activiteiten als fietsen, wandelen, landleven/culinair, wellness, paardrijden, cultuur/citylife aan gastvrij verblijf op de campings, bungalowparken, hotels en B&B’s.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, verblijfsrecreatie, marketing, promotie, twente

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...