Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren
TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink
Het Camping & Bungalowparken Overleg Twente (CBOT) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) hebben samen een uitgebreid promotieprogramma opgesteld om Twente als aantrekkelijke bestemming voor een kampeer- en bungalowvakantie in 2015 verder op de kaart te zetten.  

Op 2 maart hebben TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink de samenwerking bekrachtigd. En met elkaar met een toast uitgebracht op het nieuwe toeristische seizoen dat traditioneel over een maand, met Pasen, van start gaat.  

Crossmediaal promotieprogramma
‘Het Land van …’ TBT en CBOT hebben afspraken gemaakt over een crossmediaal promotieprogramma, dat het aanbod van de kampeer- en bungalowbedrijven verbindt met toeristisch Twente. Dat gebeurt op vakantiebeurzen, met redactionele reportages in enkele publiekstijdschriften en met een aantal items in het RTL4 programma ‘Het Land van …’, dat dit voorjaar in het weekend op televisie te zien zal zijn.

Het Land van....
‘Het Land van …’ is een initiatief van de ANWB met wie TBT en CBOT samen optrekken. Behalve televisieformat is ‘Het Land van …’ een digitaal platform binnen de ANWB waarmee zij hun leden inspireren met leuke dagjes uit en activiteiten in eigen land. De campings & bungalowparken hebben op dit platform een speciale themapagina ‘Thuiskomen in Twente’, die zal worden gevuld met verblijfsarrangementen en toeristische informatie over de omgeving.  

Door het grote bereik van de ANWB-media met hun website, social media en tijdschriften wordt het aanbod van de campings en bungalowparken in Twente krachtig ontsloten. Rode draad in de beleving van Twente dit voorjaar is de uitnodiging om de streek  te komen proeven. Letterlijk, bijvoorbeeld tijdens een smaakfietsroute, maar ook figuurlijk in de zin van proberen, kennismaken.  

Drukwerk met inspirerend aanbod
Het TBT versterkt  het geheel door de inzet van radio met landelijk bereik in combinatie met een drukwerk met inspirerend en actiematig aanbod, dat in een hoge oplage onder relevante doelgroepen wordt verspreid. Deelnemende bedrijven zullen met hun individuele aanbiedingen op een speciale actiesite worden ontsloten.  

Gericht op branding en activatie
De campagne is enerzijds gericht op branding (naamsbekendheid toeristisch merk Twente verstevigen), anderzijds op activatie (actief interesse wekken voor concreet aanbod). En koppelt de beleving van kansrijke activiteiten als fietsen, wandelen, landleven/culinair, wellness, paardrijden, cultuur/citylife aan gastvrij verblijf op de campings, bungalowparken, hotels en B&B’s.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, verblijfsrecreatie, marketing, promotie, twente

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.