Geplaatst op: 02-03-2015
Auteur: Suzan Lindhout
NHTV

Training Experience Design

Training Experience Design

NHTV organiseert op 25, 26 en 27 maart een training in Experience Design. Deze training is ontwikkeld door Niels Jensen, een Kaos Pilot uit Denemarken. Na succesvolle edities in Denemarken brengt de NHTV deze training voor het eerst naar Nederland.


De training gaat over Experience Design en Imagineering. Tijdens deze unieke 3-daagse cursus leert u, aan de hand van betekenisvolle en krachtige ervaringen, uw concurrentiepositie te verstevigen. De training is uniek want gaat het niet alleen óver experience design, de totale training IS een ware experience! Alle elementen zijn tot in de details op een creatieve en professionele manier uitgevoerd. Van locatie tot catering, tot aankleding.


Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox

Deze 3-daagse cursus is een verdiepende interdisciplinaire duik in een praktische en belevingsvolle ontdekkings- en studiereis op het gebied van experience design, co-creatie en innovatie. Het fundament van de cursus is het toepassen van de unieke Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox van NHTV op echte praktijkproblemen die ingebracht zijn door de deelnemers zelf.


Vragen die worden behandeld zijn bijvoorbeeld:

- Hoe gaat u om met nieuwe eisen van klanten op het gebied van transparantie, authenticiteit en betrouwbaarheid?

- Hoe beweegt u zich in het nieuwe marketinglandschap?

- Hoe zorgt u ervoor dat uw klanten betrokken worden bij het co-creëren van uw toekomstige aanbod?


NHTV Imagineering Methodology

De belevingseconomie is een feit en heeft invloed op alle sectoren en industrieën. Wat het bedrijfsleven betreft, volstaat het niet langer om de beste binnen je gebied te zijn, omdat bedrijven afhankelijk zijn van langere termijn loyaliteit van hun klanten. De Imagineering Methodology die door NHTV Breda ontwikkeld is, leert ons door middel van eenvoudige toolbox-stappen hoe we een voorsprong kunnen veroveren met een aanbod van unieke en uitgesproken belevingen.


Leerdoelen

Innovatie – leer hoe u het eenvoudige 5-stappen Imagineering Experience Innovation model kunt toepassen en uw eigen unieke en holistische ‘customer experiences’ kunt bedenken

Co-creatie – leer hoe u uw doelgroepen kunt betrekken bij het co-creëren van hun eigen persoonlijke ‘customer experiences’

Authenticiteit – leer hoe u de innerlijke waardekern van uw organisatie kunt bereiken en deze kunt gebruiken om uniek en authentiek concurrerend vermogen te bewerkstelligen

Business – leer hoe u het ‘experience perspective’ kunt toepassen en hiermee nieuwe winstgevende kansen schept op strategisch bedrijfsniveau

Echte belevenissen – leer hoe u ‘high-touch’ belevenissen kunt bedenken en regisseren waarmee u uitdrukking geeft aan wat het belangrijkste is voor uw bedrijf en voor de relatie met uw klanten – en leer hoe u deze belevenissen kunt gebruiken om strategische waarde tot stand te brengen.


Praktische informatie

Data: 25, 26 & 27 maart 2015

Locatie: NHTV Breda – een unieke nog aan te kondigen locatie!

Tijd: Alle dagen van 9.00 tot 18.00 uur

Taal: Engels (primair), gebruik van Nederlands zal afgestemd worden met de internationale deelnemers

Deelnamekosten: de deelnamekosten voor deze cursus zijn € 1.800,-. Twee deelnemers van hetzelfde bedrijf samen betalen € 3.200,-.

Afronding: NHTV Certificate

Inschrijven / vragen: Voor vragen en wervings- of inschrijvingsformulier kunt u contact opnemen met Suzan Lindhout via lindhout.s(at)nhtv.nl of +31 6 23 89 33 11.

Link: http://www.nhtv.nl/masters-cursussen/masters-cursussen/cursussen/experience-design-course.html
Topics:CELTH

CELTH




||| Nieuws |||

20/08/25
Exclusief voor leden
Kleine groei verre bestemmingen nazomer 2025
Hoewel de top 5 nazomerbestemmingen bij touroperator de VakantieDiscounter ongewijzigd blijft (Spanje, Turkije, Griekenland, Egypte en Italië), zijn binnen de overige bestemmingen duidelijke verschuivingen zichtbaar. Plus nog een paar interessante reistrends.
20/08/25
Van Oord bouwt Naïa Island Dubai
Het Nederlandse bedrijf Van Oord heeft een contract verworven voor het aanleggen van het kunstmatige eiland Naïa Island Dubai, een nieuwe ontwikkeling vlak voor de kust van Jumeirah.
19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...