Geplaatst op: 16-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Topic Travel en Belvilla bij dezelfde groep

Topic Travel en Belvilla bij dezelfde groep

De @Leisure Group, de holding waar ook vakantiehuizenspecialist Belvilla onderdeel van is, neemt vakantiehuizenaanbieder Topic Travel over.

Het merk Topic Travel blijft bestaan, net als het kantoor in Den Haag, en wordt toegevoegd als vijfde consumentenmerk in het portfolio van de @Leisure Group.


Kracht: klantenbinding en Frankrijk

"Met de overname van Topic Travel voegen wij een schat aan ervaring toe aan onze eigen expertise.”, aldus Maarten Esser, Executive Board Member van de @Leisure Group. "De kracht van Topic Travel zit vooral in hun succesvolle wijze van klantenbinding en daarnaast hun kwalitatieve vakantiehuizenaanbod, met name in Frankrijk.” Met de toevoeging van het merk aan haar portfolio verstevigt de @Leisure Group haar andere merken en bekrachtigt de positie als belangrijke internationale speler in vakantieverhuur in Europa.


Slagkracht voor de toekomst

In 1990 was Eric Bodlaender één van de oprichters van Topic Travel. Samen met zijn broer Onno geeft hij leiding aan een team van zo’n vijftig toegewijde medewerkers. Eric Bodlaender (links op de foto, rechts Onno): "Na vijfentwintig jaar als individuele speler actief te zijn geweest, zien we dat de markt verandert. Met de toetreding tot de @Leisure Group vergroten wij onze slagkracht flink.” Onno Bodlaender vult aan: "Zo zijn wij er zeker van dat wij onze trouwe klanten en verhuurders nog lang onze topservice kunnen blijven bieden.”


Vijfde merk

Het merk Topic Travel wordt het vijfde consumentenmerk binnen de holding @Leisure Group. De merken Belvilla, Ardennes Relais en Topic Travel hebben vakantiehuizen direct onder contract. De holding biedt onder de portal-merken Casamundo en EuroRelais ook vakantie-accommodaties aan van andere verhuurpartijen en particulieren. Jaarlijks verblijven ruim 1,3 miljoen vakantiegangers met meer dan 140 nationaliteiten in de vakantieaccommodaties van de @Leisure Group.
Trefwoorden: toerisme, recreatie, vakantiehuizen, accommodaties, reizen, marketing, leisure, online

CELTH



||| Nieuws |||

15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
12/12/25
Exclusief voor leden
Zuidwestoever Sloterplas bij Meervaart wordt culturele hotspot
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.
05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
01/12/25
Dak Nieuwe Kerk trekt 90.000 bezoekers
Ruim 90.000 belangstellenden klommen in de afgelopen zeven maanden naar Het dak van de stad, een groot platform op het dak van De Nieuwe Kerk in Amsterdam waar de ‘vieringstoren’ werd gerestaureerd.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.

||| Agenda |||

27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...