Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Gilbert en Timmers over veranderen Bilderberg website

Gilbert en Timmers over veranderen Bilderberg website

De Nederlandse hotelgroep Bilderberg met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Wat is veranderd en waarom?


Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Drone video’s en schermvullende afbeeldingen nemen bezoekers mee in de belevenis die de verschillende hotels bieden. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.


Fabrique en Sabre
Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserveringstechnologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.


"Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie. Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie,” aldus Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg.


Timmers: aandacht voor merk en boeken
"Why settle for less? is de belofte van Bilderberg, die ze offline en nu ook online waarmaken. De aandacht voor detail die Bilderberg zo kenmerkt, hebben we vertaalddoor het menu achter een button te plaatsen, waardoor we meer ruimte hebben voor inspirerend beeld. Zo is het eerste deel van de site inspirerend en verleidelijk, terwijl de rest van de site gericht is op het genereren van boekingen. Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn,” aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique.

Het ontwerp is volledig responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt voor een optimale beleving op zowel PC of laptop, tablet en smartphone.

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.