Geplaatst op: 13-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

Op de Vakantiebeurs geeft het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland het startsein voor een volledig routeplatform voor de hele provincie Gelderland. Daarnaast wordt samen met de Stichting Achterhoek Toerisme een actiekrant gepresenteerd en heeft RBT Rivierenland weer haar glossy magazine RVRNLND geactualiseerd.


RBT Rivierenland werkt samen met overheden, bedrijfsleven en organisaties met als hoofddoel het bevorderen van bestedingen en werkgelegenheid in de toeristische sector. "We volgen nu een aantal jaren een vaste werkwijze, waardoor we in staat zijn om resultaatgericht projecten te kunnen starten en te continueren”, aldus Richard de Bruin, directeur van RBT Rivierenland. "Het vertrekpunt voor ieder project is kennis. En dan bedoelen we kennis in de breedste zin van het woord. Kennis uit onderzoeken, maar ook én vooral kennis en ervaringen vanuit het bedrijfsleven zelf. Vanuit die kennis kunnen de vervolgstappen - ontwikkeling, informatie en marketing - worden vormgegeven. De vierde stap, marketing, kan alleen effectief zijn als de andere stappen op een juiste manier zijn uitgewerkt.” Bijzonder van RBT Rivierenland is ook de focus op de lokale bevolking die nadrukkelijk door het bureau in campagnes wordt aangesproken en betrokken.


Gelderse Routes

Zo’n project is het routeplatform, www.gelderseroutes.nl. In samenwerking met de regionale bureaus voor toerisme in Gelderland wordt dit nieuwe platform gepresenteerd. Het platform, volledig ontwikkeld door RBT Rivierenland, voorziet naast de website ook in een app én een promotiecampagne. Op het platform wandel-, fiets, paardrijd-, kano- en skeelerroutes. Bij elke route worden écht lokale tips voor onderweg worden gegeven waarmee je op onbekende en verrassende adresjes komt. Er zijn ook tips voor speciale aanbiedingen, arrangementen en acties. Lees hier alles over de achtergronden van dit project.


Onderdeel van de promotiecampagne van Gelderse Routes zijn de gratis routeboekjes. Zo wordt er een bundel van Gelderse routes verspreid, met daarin plaats voor de meest favoriete routes, zoals de Lingeroute, Liberation Route, de Veluws Verledenroute en de Wijnroute Montferland. Daarnaast zijn de mooiste routes door Rivierenland gebundeld in een fietsvoordeelboekje van de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Dit voordeelboekje bevat naast de routes veel tips, acties en arrangementen.


Bedrijfsleven kan volop aanhaken

In de promotie uitingen van 2015 heeft RBT Rivierenland, zoals alle jaren, veel mogelijkheden voor bedrijfsleven om aan te haken. Met succes, want de eerste uitingen van het nieuwe jaar die de consument op de komende beurzen kan bemachtigen staan boordevol tips, acties en arrangementen. Er zit een stijgende lijn in het aantal ondernemers dat aansluit bij de (boven)regionale promotie. "Het uitbreiden van dergelijke content heeft onze prioriteit, ook dit jaar.”, vult de Bruin aan. "Op verzoek van het bedrijfsleven in onze regio, ondersteunen we zelfs ondernemers ‘op maat’ bij het maken en ontsluiten van arrangementen en acties.”


Actiekrant Achterhoek en Rivierenland

Vanuit de campagne Gelderland levert je mooie streken, mede mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland, hebben Stichting Achterhoek Toerisme en RBT Rivierenland, in samenwerking met het bedrijfsleven, een gezamenlijke actiekrant gemaakt boordevol acties en arrangementen voor 2015. Naast de verspreiding op diverse beurzen wordt de actiekrant ook samen met een aantal special- interest bladen verspreid.


Magazine RVRNLND

Het glossy magazine RVRNLND, uitgegeven door RBT Rivierenland, voorziet ieder van bijzondere verhalen, tips, activiteiten, routes en evenementen in Rivierenland. Het blad wordt geheel in samenwerking met het bedrijfsleven bedrijfsleven tot stand gebracht en gratis aangeboden aan bezoekers en inwoners van Rivierenland.
Link: http://rivierenland.biz/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, toerisme, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.
26/06/25
Toegankelijke fietsroutes in Drenthe van start
In het Bargerveen is woensdagmiddag het officiële startschot gegeven voor de pilot Toegankelijke Fietsroutes Drenthe. Pascal Schrik, wethouder van de gemeente Emmen en lid van het Algemeen Bestuur van Recreatieschap Drenthe, verrichtte de opening. De provincie zet hiermee een belangrijke stap richting inclusieve recreatie voor mensen met een mobiliteitsbeperking.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...