Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-11-2014
Auteur: Marc Gerlings

Curaçao zet pr campagne op met tips voor blogger

Curaçao zet pr campagne op met tips voor blogger

Dit is de omgekeerde aanpak van de blog strategie. Het zonnige eiland Curaçao roept ervaren reiziger op om een blogger vooraf tips te geven.

Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE) start vandaag met de online campagne #MijnCuraçao. Met #MijnCuraçao kunnen Curaçaokenners en liefhebbers de blogger Lisette van Beek tips en adviezen geven, waarmee zij het verrassende Curaçao gaat ontdekken.

Edward Suares, Director van CTBE: "We zijn altijd opzoek naar nieuwe, andere manieren om Curaçao onder de aandacht te brengen. Er is een schat aan informatie over het eiland en met deze bijzondere campagne kan iedereen zijn of haar beste tips delen via social media. Blogger Lisette gaat’ met de vele tips die zij krijgt van anderen, het eiland ontdekken en de authentieke Curaçaose sfeer beleven. We moedigen iedereen die het eiland weleens bezocht of daar woont aan om ervaringen en tips te delen via #MijnCuraçao. We zijn benieuwd welke activiteiten Lisette gaat ondernemen, Curaçao heeft zoveel te bieden.”

Op deze interactieve wijze komt zij alle ins en outs van de zonnige bestemming te weten en doet zij dagelijks verslag van haar reis op social media. Met deze campagne wil CTBE de Caribische vakantiebestemming op een andere manier onder de aandacht brengen.


Blogger Lisette van Beek van Travellust.nl is door CTBE gevraagd om als ‘Reporter van CTBE’ Curaçao te ontdekken. Social media en de tips van locals, Curaçaokenners en liefhebbers van het zonnige eiland vormen de basis van haar reis. Via de social media kanalen van CTBE en van Travellust.nl wordt met #MijnCuraçao gevraagd naar de mooiste stranden, de leukste activiteiten, en de echte Curaçao must-do’s. Op deze manier wordt de reis op een bijzondere manier uiteengezet en wordt het beste van Curaçao in meerdere opzichten getoond.

Lisette vertrekt op 24 november 2014 naar Curaçao.
Trefwoorden: Curaçao, CTBE, #MijnCuraçao, Suares, Lisette van Beek, Travellust

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...