Geplaatst op: 04-09-2014
Publicatie: Recreatie & Toerisme augustus 2014

VVV Merkbaar! met uitreiking VVV Rob de Bes Award

Kom op 25 september naar VVV Merkbaar!

VVV Merkbaar! met uitreiking VVV Rob de Bes Award

Op donderdag 25 september 2014 vindt in de middag hét netwerkevenement van de VVV plaats, VVV Merkbaar!, dat in het teken staat van sterke merken en veranderend consumentengedrag.


Onderzoek van de Erasmus Universiteit in 2013 laat zien dat sterke merken kunnen bijdragen aan de toename van consumentenbestedingen. Zo blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam dat VVV bezoekers in een stad tot 16% extra uitgeven tijdens hun vakantie of dagje uit. Els Molenaar van Blauw Research zoomt op 25 september verder in op de kracht en het imago van het merk VVV, door de resultaten te presenteren van het driejaarlijkse imago-onderzoek naar de VVV. In 2011 was VVV het bekendste merk in de gastvrijheidseconomie. Is dat in 2014 nog steeds het geval?


Cor Molenaar: Funshoppen onder druk?

Funshoppen is nog steeds één van de belangrijkste vrijetijdsactiviteiten. Toch staat de retailfunctie in veel steden onder druk. Marketing- en retaildeskundige Cor Molenaar neemt u mee in zijn visie op de ontwikkeling van retail in de binnenstad en de daaraan gekoppelde uitdaging voor citybrands en voor marketeers, beleidsmakers en ontwikkelaars.


Tijdens het netwerkevenement wordt ook de winnaar van de VVV Rob de Bes Award bekend gemaakt. Rechtstreeks genomineerd zijn:


1. Punselie Cookie Company - Gouda

2. Flang in de Pan - Terschelling

3. Thermae 2000 - Valkenburg

4. Het Zonnetje van Voorthuizen - Voorthuizen


Het Nederlandse publiek besluit via stemming op de website www.stemvvvrobdebes2014.nl wie nog meer aan de vakjury wordt voorgedragen als genomineerde. De volgende initiatieven maken nog kans op de laatste plek in de Top 5.


1. Amsterdam & Region Day Ticket

2. Stichting Cultuurbehoud Breda / Hip Ambacht, de Negen straatjes van Breda

3. Camping ZomersBuiten in Oude Pekela

4. Kunstplein Cahen in Amersfoort

5. Stichting Openluchttheater Eibergen

6. Van Ravesteijn Entertainment / Theaterwandeling met stadhouder "Us Heit" in Leeuwarden


Wij zorgen voor een leuke en boeiende middag. Wilt u er bij zijn? U bent van harte welkom bij de Veerensmederij in Amersfoort. Meld u aan op de website www.vvvmerkbaar.nl.

Trefwoorden: VVV, VVV Merkbaar, netwerkbijeenkomst, congres, retail en leisure, citymarketing, imago onderzoek

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    20/08/25
    Exclusief voor leden
    Kleine groei verre bestemmingen nazomer 2025
    Hoewel de top 5 nazomerbestemmingen bij touroperator de VakantieDiscounter ongewijzigd blijft (Spanje, Turkije, Griekenland, Egypte en Italië), zijn binnen de overige bestemmingen duidelijke verschuivingen zichtbaar. Plus nog een paar interessante reistrends.
    20/08/25
    Van Oord bouwt Naïa Island Dubai
    Het Nederlandse bedrijf Van Oord heeft een contract verworven voor het aanleggen van het kunstmatige eiland Naïa Island Dubai, een nieuwe ontwikkeling vlak voor de kust van Jumeirah.
    19/08/25
    Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
    Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
    19/08/25
    Aanmelden Duurzame KampeerAwards
    De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
    19/08/25
    Exclusief voor leden
    Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
    Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
    19/08/25
    Wat is een creditcard en hoe werkt het?
    Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
    19/08/25
    Exclusief voor leden
    Rol accountant verandert
    Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
    18/08/25
    Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
    Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...