Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie in Zwolle heeft de ToerNed Dagattractie Award 2013 gewonnen. Dat heeft de vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector vandaag bekend gemaakt. De Fundatie mag zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen.


Vereniging ToerNed kiest ieder jaar uit het complete aanbod van dagrecreatieve bedrijven een vakgenoot die een meer dan opvallende prestatie heeft neergezet in het voorgaande kalenderjaar. De winnaar wordt gekozen aan de hand van een voorselectie, waarbij innovatie, marketing en aansprekende originaliteit de belangrijkste toetsstenen zijn. Museum de Fundatie uit Zwolle heeft in 2013 volgens ToerNed met haar eigenzinnige en gedurfde aanpak aan Nederland laten zien waar een klein museum groot in kan worden, en ontvangt daarom in juli uit handen van het bestuur van Vereniging ToerNed de ToerNed Dagattractie Award.


Museum de Fundatie

Museum de Fundatie voert een actieve, gevarieerde en aansprekende programmering op twee aansprekende locaties. De organisatie heeft volgens ToerNed een duidelijke missie, waar de ambitie en passie vanaf spat. Mede daarom is het bewonderenswaardig dat de helder uitgesproken visie op het brengen van topcollecties in hoogwaardige gebouwen vervolgens doelgericht wordt overgebracht op een sterk groeiend aantal bezoekers.


Slimme mix

Deze marketingprestatie bestaat uit een slimme mix van aansprekende architectuur waarbij functioneel gebruik en ruimtelijke beleving hand in hand gaan, en daarnaast een gevarieerde en hedendaags aansprekende programmering. Hiermee weet Museum de Fundatie haar passie voor beeldende kunst en de presentatie daarvan over te brengen op een groot en breed publiek. Met name de visueel zeer aansprekende uitbreiding aan de Blijmarkt, het kunstzinnige oog op de binnenstad van Zwolle, heeft (inter)nationaal aandacht voor de gedurfde architectuur gekregen waarmee de focus van kunstminnend Nederland definitief op Museum de Fundatie is komen te liggen.


Concurrerende bestemming

De bezoekersaantallen worden inmiddels uitgedrukt in honderdduizenden, waarmee het museum concurrerend is voor bedrijven en instellingen in het middensegment van de dagrecreatieve markt. Musea, attractieparken, speelparadijzen en dierentuinen proberen ieder op eigen wijze de grotere bezoekersaantallen aan zich te binden. Opvallend is dat juist organisaties die passie verkondigen er in slagen om het publiek met een helder en logisch aanbod te bereiken.


ToerNed

ToerNed, een actieve vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector wil met het toekennen van de ToerNed Dagattractie Award de aandacht vestigen op de hoge kwaliteit, innovatiekracht en het bijzondere aanbod van dagrecreatie voor de Nederlandse consument. De ToerNed Award is bestemd voor dagattractiebedrijven met innovatieve en unieke ideeën.


Eerdere winnaars

Naar aanleiding van het winnen van de ToerNed Award mag de winnaar deelnemen in de marketingcampagnes van ToerNed en een jaar lang lid zijn van ToerNed, de vereniging van dagattractiebedrijven van Nederland. Tevens mag de winnaar zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen, in navolging van Madurodam, Gaia Zoo, Beeld & Geluid, Wunderland Kalkar, Burgers Zoo, het Spoorwegmuseum, Toverland, Ouwehands Dierenpark, Het Land van Ooit en Heineken Experience.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...