Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie in Zwolle heeft de ToerNed Dagattractie Award 2013 gewonnen. Dat heeft de vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector vandaag bekend gemaakt. De Fundatie mag zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen.


Vereniging ToerNed kiest ieder jaar uit het complete aanbod van dagrecreatieve bedrijven een vakgenoot die een meer dan opvallende prestatie heeft neergezet in het voorgaande kalenderjaar. De winnaar wordt gekozen aan de hand van een voorselectie, waarbij innovatie, marketing en aansprekende originaliteit de belangrijkste toetsstenen zijn. Museum de Fundatie uit Zwolle heeft in 2013 volgens ToerNed met haar eigenzinnige en gedurfde aanpak aan Nederland laten zien waar een klein museum groot in kan worden, en ontvangt daarom in juli uit handen van het bestuur van Vereniging ToerNed de ToerNed Dagattractie Award.


Museum de Fundatie

Museum de Fundatie voert een actieve, gevarieerde en aansprekende programmering op twee aansprekende locaties. De organisatie heeft volgens ToerNed een duidelijke missie, waar de ambitie en passie vanaf spat. Mede daarom is het bewonderenswaardig dat de helder uitgesproken visie op het brengen van topcollecties in hoogwaardige gebouwen vervolgens doelgericht wordt overgebracht op een sterk groeiend aantal bezoekers.


Slimme mix

Deze marketingprestatie bestaat uit een slimme mix van aansprekende architectuur waarbij functioneel gebruik en ruimtelijke beleving hand in hand gaan, en daarnaast een gevarieerde en hedendaags aansprekende programmering. Hiermee weet Museum de Fundatie haar passie voor beeldende kunst en de presentatie daarvan over te brengen op een groot en breed publiek. Met name de visueel zeer aansprekende uitbreiding aan de Blijmarkt, het kunstzinnige oog op de binnenstad van Zwolle, heeft (inter)nationaal aandacht voor de gedurfde architectuur gekregen waarmee de focus van kunstminnend Nederland definitief op Museum de Fundatie is komen te liggen.


Concurrerende bestemming

De bezoekersaantallen worden inmiddels uitgedrukt in honderdduizenden, waarmee het museum concurrerend is voor bedrijven en instellingen in het middensegment van de dagrecreatieve markt. Musea, attractieparken, speelparadijzen en dierentuinen proberen ieder op eigen wijze de grotere bezoekersaantallen aan zich te binden. Opvallend is dat juist organisaties die passie verkondigen er in slagen om het publiek met een helder en logisch aanbod te bereiken.


ToerNed

ToerNed, een actieve vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector wil met het toekennen van de ToerNed Dagattractie Award de aandacht vestigen op de hoge kwaliteit, innovatiekracht en het bijzondere aanbod van dagrecreatie voor de Nederlandse consument. De ToerNed Award is bestemd voor dagattractiebedrijven met innovatieve en unieke ideeën.


Eerdere winnaars

Naar aanleiding van het winnen van de ToerNed Award mag de winnaar deelnemen in de marketingcampagnes van ToerNed en een jaar lang lid zijn van ToerNed, de vereniging van dagattractiebedrijven van Nederland. Tevens mag de winnaar zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen, in navolging van Madurodam, Gaia Zoo, Beeld & Geluid, Wunderland Kalkar, Burgers Zoo, het Spoorwegmuseum, Toverland, Ouwehands Dierenpark, Het Land van Ooit en Heineken Experience.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.