Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-05-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Motel One hotel in België

Eerste Motel One hotel in België
Het nieuwe 490 kamers tellende Motel One ligt aan de Rue Royale in het centrum van Brussel. Motel One heeft de filosofie ‘Great design for little money’ en richt zich op leisure gasten en zakenreizigers die op zoek zijn naar een centraal gelegen hotel met design en kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Motel One speelt in de lounge van elk hotel in op de karakteristieken van de bestemming met een thematische inrichting. In de ‘One Lounge’ van Motel One in Brussel bestaat het thema uit kant, chocolade, bier en het Belgische koningshuis.

De speciaal voor de Motel One keten ontworpen en geproduceerde loungebanken van ontwerper Baxter zijn in Brussel uitgevoerd met Brussels kant. Ook de Motel One karakteriserende ‘Egg Chairs’, origineel ontworpen door de Deense ontwerper Arne Jacobsen, zijn met kant uitgevoerd. Het hotel is niet alleen gelegen aan de koninklijke Rue Royale, ook vind je hier een kunstwerk van de eerste Belgische koning Leopold I en koningin Louise d’Orléans. Er wordt Belgische chocolade gepresenteerd in vitrines en een kunstwerk vertelt de geschiedenis van de cacaoboon. Naast het gebruikelijke drankassortiment wordt een speciale selectie Belgische bieren geserveerd. Aan de achterzijde van het 490 kamers tellende hotel bevindt zich een binnenplaats met zonnige tuin en lounge.

De kamers zijn klein maar slim ingedeeld met een comfortabel bed, bureau, fauteuil, airconditioning en flatscreen-tv. De en suite badkamers van donker graniet zijn uitgerust met een Dornbracht wastafel en regendouche. Prijzen zijn vanaf €79 exclusief ontbijt. Voor het ontbijt wordt een meerprijs gerekend van €7,50 per persoon per dag. In elk hotel van Motel One kan gebruik gemaakt worden van gratis WiFi door het hele hotel of een One Lounge iPad.

De Motel One Group, gevestigd in München, werd in 2000 opgericht door Dieter Müller met de opening van het eerste Motel One hotel in Frankfurt-Offenbach. Motel One heeft op dit moment, inclusief de opening in Brussel, 50 hotels in Duitsland, Oostenrijk, België en het Verenigd Koninkrijk. In 2013 werd een omzet van 205 miljoen euro gegenereerd en een gemiddelde bezettingsgraad van 75%.
Trefwoorden: motel one, budget, design, Brussel

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...