Geplaatst op: 14-04-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Frank Oostdam (ANVR) ontvangt eerste exemplaar Toeristisch ABC

In 26 columns langs ruim 100 vormen van toerisme

Frank Oostdam (ANVR) ontvangt eerste exemplaar Toeristisch ABC
Op het derde Toerisme en Vrijetijdscongres heeft Frank Oostdam, voorzitter en directeur van ANVR, het eerste exemplaar van het Toeristisch ABC in ontvangst genomen. NRIT Media heeft de 26 columns van Inholland-docent en toerisme-expert Karel Werdler gebundeld in het boekje Toeristisch ABC, in 26 columns langs ruim 100 vormen van toerisme.

In onze taal is toerisme diep geworteld. In Toeristisch ABC beschrijft Karel Werdler op een luchtige wijze de velen verschillende vormen van toerisme. Van het inmiddels in onbruik geraakte ‘bermtoerisme’ via ‘doomtoerisme’, ‘massatoerisme’ en ‘slagveldtoerisme’ naar het relatief nieuwe ‘zorgtoerisme’. En wat dacht u van toeristen die hun huis nooit verlaten, de zogenaamde ‘leunstoeltoeristen’. Een prachtige bloemlezing van de grote variëteit die onze sector rijk is.

"Een echte aanrader voor iedereen die zich betrokken voelt bij toerisme én een leuk relatiegeschenk."

Bestelinformatie
Toeristisch ABC is voor € 14,10 (excl. btw, verzend- en administratiekosten) te bestellen op www.nritmedia.nl. Voor bedrijven die Toeristisch ABC als relatiegeschenk willen inzetten, zijn aantrekkelijke staffeltarieven beschikbaar.


Link: http://www.nritmedia.nl/?id=276&rubriek_id=3&artikel_id=25&shopstap=details
Trefwoorden: toerisme,

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...