Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder
De Stichting Congresbureau Regio Zwolle en de directie van MarketingOost hebben de intentie uitgesproken om het Congresbureau Regio Zwolle vanaf 1 mei 2014 onderdeel te laten uitmaken van MarketingOost.

MarketingOost is de marketingorganisatie voor de regio groot-Zwolle en streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de toeristische (regio)merken IJsseldelta, WaterReijk, Zwolle, Vechtdal Overijssel, Salland en Hanzesteden langs de IJssel. 

Binnen de regio Zwolle wordt het zakelijk toerisme steeds belangrijker. In de regio is de laatste jaren flink geïnvesteerd in de uitbreiding van de zaal- en kamercapaciteit en nieuwe iconen als Waanders in de Broeren en de Fundatie. Met een gemiddelde dagbesteding van ruim boven de € 200,- p.p. is zakelijk toerisme ook economisch gezien van groot belang. Afgelopen jaren is Congresbureau Regio Zwolle (voorheen Congresstad Zwolle) al succesvol geweest met het naar de regio toehalen van zakelijke bijeenkomsten. Inmiddels hebben er bijna 30 grotere en kleinere zakelijke evenementen dankzij de inspanningen van het Congresbureau in de regio plaatsgevonden.

MarketingOost stelt dat het met de toetreding van Congresbureau Regio Zwolle nog meer in staat om haar ambities op het gebied van de regionale economie waar te maken. MarketingOost heeft die ambities aangeduid met vier B’s: meer Bekendheid (en imago), meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen. Met de hoge dagbestedingen en de grote imagowaarde levert het zakelijk toerisme een belangrijke bijdrage aan stad en regio. De intentie is dat het merk Congresbureau Regio Zwolle intensief gaat samenwerken met de andere toeristische A-merken van MarketingOost.
Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, overijssel, zwolle

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...