Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-02-2014
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme april 2014 nummer 2

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, ruilt Center Parcs in voor een marketingfunctie bij Bakker Hillegom.

Geraeds (49) besloot om na een loopbaan van 17 jaar – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – de groep per april te verlaten en zich te richten op een nieuwe stap in zijn carrière.

Merkontwikkeling en duurzaamheid
Paul Geraeds heeft zich binnen Center Parcs onderscheiden door commerciële groei te bewerkstelligen en diverse projecten en merkinitiatieven met veel enthousiasme te leiden. Enkele voorbeelden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, prijswinnende campagnes en de brochure die in co-creatie met gasten is samengesteld.

Het bedrijf laat weten dat Geraeds de organisatie met een gerust hart achterlaat, aangezien de huidige CEO Mark Haak Wegmann over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft. Nu hij ook de afronding van de agency pitch met het pan-Europees reclamebureau Ogilvy geleid heeft, is dit een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.


Per april 2014 zal Paul Geraeds zijn loopbaan voortzetten als CEO van Bakker Hillegom, een internationale onderneming die in 20 verschillende landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector met een omzet van ruim 160 miljoen euro. Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en richt zich via Direct Marketing en e-commerce op de eindgebruiker.


Geraeds: "Marketingmechaniek lijkt op elkaar”

"Vanaf de buitenkant lijkt dit een enorme stap, aangezien het twee verschillende vakgebieden betreft: van een leisure product naar bloemen en planten”, verklaart Paul Geraeds. "Echter, qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden CRM-gedreven en geloven in een directe klantrelatie. Daarnaast is Bakker Hillegom ook Europees marktleider.”

Paul Geraeds blijft zich inzetten als voorzitter voor de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) en in zijn adviesfunctie voor de Hogere Hotelschool Den Haag.
Trefwoorden: Paul Geraeds, Center Parcs

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...