Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

AirPlus, mondiale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, meetings en events, en Amadeus, gaan reisagenten de Amadeus AirPlus Travel Agency Card aanbieden. Dit betreft een nieuwe virtuele betaaloplossing voor reisagenten die door de twee partijen samen ontwikkeld is.


Nieuwe betaaloplossing geleidelijk ingevoerd
De virtuele betaaloplossing verbetert cash flow en versimpelt betalingen aan leveranciers van zakenreisdiensten, zoals rail, hotel en non-non-Billing and Settlement Plan (BSP) carrierdiensten. De wereldwijde betaaloplossing zal geleidelijk in verschillende landen en regio’s worden ingezet, beginnend bij Italië en Groot-Brittannië, waarna Zwitserland en Duitsland zullen volgen.


Wereldwijde betalingsacceptatie gegarandeerd
De Amadeus AirPlus Travel Agency Card garandeert wereldwijde betalingsacceptatie via twee verschillende netwerken, het Universal Air Travel Plan (UATP) en MasterCard Worldwide. Het nieuwe betalingssysteem stelt reisagenten in staat gedurende het boekingsproces een virtueel creditcardnummer te genereren om dit vervolgens te gebruiken voor de betaling.


Virtuele betaaloplossing helpt fouten verminderen
Het virtuele creditcardnummer wordt gegenereerd dankzij de virtuele betaaloplossing van AirPlus, A.I.D.A. genaamd (AirPlus Integrated Data and Acceptance), die in het Amadeus Selling Platform is geïntegreerd. Gebruikers profiteren van een veilig betaalplatform, en voldoet volledig aan de Payment Card Industry Data Security Standard normen (PCI DSS). Hierdoor kunnen reisagenten eenvoudig gedane betalingen volgen en het reconciliatieproces vereenvoudigen, wat in het dagelijks werk tijd bespaart en fouten helpt te verminderen.


"Samenwerking uitermate geschikt”
Patrick W. Diemer, Managing Director, AirPlus: "De combinatie van Amadeus’ expertise in de reissector en het marktleiderschap van AirPlus op het gebied van betaaloplossingen, maakt deze samenwerking uitermate geschikt om uitdagingen aan te gaan en daarnaast ook samen tegemoet te komen aan de behoeften op het gebied van betalingen door reisagenten.”


Kaart zal toegevoegde waarde vergroten
Francisco Perez-Lozao, Senior Vice President, New Business, Amadeus: "De Travel Agency Card is een natuurlijke stap in de groei van ons bedrijf, en het biedt de mogelijkheid om complete betaaloplossingen voor de reisindustrie te leveren. We bieden momenteel al dergelijke services aan een aantal bedrijven wereldwijd, deze kaart echter zal onze algehele toegevoegde waarde vergroten. De sterke achtergrond van AirPlus in de betaalsector maakt hen de ideale partner om de reisindustrie alle voordelen van deze oplossing te bieden.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: Amadeus, AirPlus, virtuele betaaloplossing, reisagenten, samenwerking, creditcard

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
6 juni beperkt treinverkeer naar luchthaven Schiphol
Als gevolg van een staking in regio Midden-Nederland georganiseerd door vakbonden, rijden op vrijdag 6 juni in het gehele land geen NS-treinen. Treinverkeer naar luchthaven Schiphol gaat beperkt door.
05/06/25
Schiphol: Tarieven goedgekeurd, maar natuurvergunning vernietigd
Schiphol beleefde op 4 juni 2025 een dag vol tegenstrijdige ontwikkelingen. Terwijl de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht gaf voor de forse tariefverhogingen van de luchthaven, vernietigde de rechtbank Den Haag de natuurvergunning van Schiphol wegens gebrekkige onderbouwing.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.