Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Travelport Smartpoint aangepakt

Travelport Smartpoint aangepakt

Travelport - leverancier van distributiesystemen en e-commerce voor de wereldwijde reisindustrie – komt met de vernieuwde versie van Travelport Smartpoint, een reserveringssysteem voor reisagenten.


Nieuwe versie gebaseerd op feedback
De nieuwe versie van Travelport Smartpoint omvat verschillende functionaliteiten die agenten nog efficiënter laten werken. Ook is deze gebaseerd op feedback van Travelports innovatieteam en haar klanten. Vernieuwingen zijn onder meer interactieve grafische kaartcapaciteiten en een reeks nieuwe intuïtieve functies ter ondersteuning van reisagenten. Sinds de lancering in 2011 is Travelport Smartpoint wereldwijd in gebruik genomen door meer dan 110.000 reisagenten. 


Belangrijkste vernieuwingen
Naast de nieuwe uitstraling en functies, die het vinden van relevante reismogelijkheden makkelijker maken, behoren de vernieuwde hotel-shopping-functionaliteit, intelligente tariefregelingen en geavanceerde stoelindelingen tot de tools. Daarnaast hoort ook de integratie van virtual account number (VAN) - een betaalfunctionaliteit van eNett - tot de belangrijkste veranderingen.


Gebruikerstestfase
Diederik van Dam, Travelport Country Manager Nederland: "Omdat we nauw hebben samengewerkt met onze klanten, hebben we het vertrouwen dat de nieuwe toevoegingen Travelport Smartpoint desktop nog gebruiksvriendelijker en efficiënter maken voor reisagenten. We hebben bruikbare feedback gekregen van klanten waarmee wij hebben gewerkt gedurende onze uitgebreide gebruikerstestfase en hebben deze gebruikt om verschillende elementen van het product te finetunen”.

Onderdeel van verkoopstrategie
Van Dam vervolgt: "Deze laatste versie is een significante stap voorwaarts. Het is onderdeel van onze verkoopstrategie voor reisagenten die draait om het bieden van de meest innovatieve reserveringstechnologie en content, die samen onze merchandising-content tot leven brengt."



Link: www.travelportsmartpoint.com
Topics:Toerisme
Trefwoorden: Travelport, reserveringssysteem, vernieuwing

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
De vernieuwde LF Basiskaart is er - onmisbare kaartenset voor fietsvakanties
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.
13/05/25
Exclusief voor leden
Hoe gaan Nederlanders deze zomer op vakantie?
Deze zomer gaat de helft van de Nederlanders op vakantie. Ze gaan meer met het vliegtuig, boeken meer pakketreizen en geven meer uit dan vorig jaar. Opvallend is dat veel Nederlanders hun vakantie in 2025 anders dan eerder willen inrichten.
12/05/25
Actie KLM grondpersoneel
Vandaag wordt een petitie overhandigd en een korte symbolische actie tegen ongelijke beloning gevoerd door het personeel.
09/05/25
Exclusief voor leden
Hoeveel besteden Nederlanders bij de diverse touroperators?
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Het meest bij Djoser, NRV en Salade.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...