Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Overzicht populaire apps tijdens vakantie

Overzicht populaire apps tijdens vakantie

In een onderzoek door British Airways onder 2.000 mensen blijkt dat de smartphone het meest essentiële voorwerp is tijdens de vakantie. Hiermee passeert de smartphone de boeken, e-readers, muziekspelers en tablets.


Mede dankzij de populariteit van de ‘selfie’, foto’s die je van jezelf neemt, is de camera app de op één na meest gebruikte apps tijdens de vakantie (29%). Iets meer dan een kwart van de vrouwen (27%) gebruikt social media om foto’s en updates van de vakantie met vrienden te delen. Mannen zijn echter eerder geneigd om map- en nieuws apps te gebruiken.


Het onderzoek van de luchtvaartmaatschappij resulteerde in een overzicht van de meest gebruikte apps die tijdens de vakantie worden gebruikt:


Applicatie

Aandeel gebruikers onder ondervraagden

Weer-apps

32%

Camera

29%

Mappen apps

23%

Social Media apps om updates te delen

21%

Nieuws apps

16%

Social Media apps om te achterhalen wat er gaande is

14%

Vertaal apps

12%

Lokale reisgids apps

11%



Trefwoorden: vakantie, apps, smartphone, onderzoek, British Airways

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.