Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Bijeenkomst Nieuwegein Toerisme en Recreatie

Bijeenkomst Nieuwegein Toerisme en Recreatie

Op 21 november vind er een speciale bijeenkomst plaats in Nieuwegein waarbij ingegaan wordt op toerisme en recreatie in deze gemeente. Tijdens de bijeenkomst wordt er gekeken naar ontwikkelingen binnen dit domein, het belang hiervan voor Nieuwegein, plannen en ideeën die er leven en samenwerkingsmogelijkheden op het gebied van toerisme en recreatie. De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 21 november van 16.00 - 18.00 uur in het Stadstheater en Kunstencentrum De Kom. Tijdens deze bijeenkomst wordt ook de nieuwe website gepresenteerd.


Waarde toerisme en recreatie Nieuwegein 400 miljoen euro
Nieuwegein heeft als deelgemeente van de provincie Utrecht een grote potentie als het gaat om recreatie en toerisme. De economische waarde van toerisme & recreatie is in Nieuwegein zo’n 400 miljoen euro. Nieuwegein kent tal van geheimen op gebied van water, groen, cultuur, historie, moderne voorzieningen, architectuur en ligt centraal in Nederland. Voor zowel bewoners als bezoekers biedt Nieuwegein verschillende mogelijkheden om uit te gaan, te eten en te drinken, te winkelen en attracties en evenementen te bezoeken. En ook wandelend, fietsend en varend zijn tal van verrassende plekjes te ontdekken.


Nieuwegein onder de aandacht brengen
Meer mensen mogen Nieuwegein leren kennen en ervaren. Daarom faciliteert Nieuwegein het samenbrengen van partijen die hier iets in kunnen betekenen. De bijeenkomst is daar een voorbeeld van. Daarnaast heeft de gemeente een begin gemaakt met een speciale website: www.uitinnieuwegein.nl. Deze website, die rond 1 december online gaat, heeft als doel om alle informatie te ontsluiten die het leuk maakt "uit in Nieuwegein te zijn”. Uiteindelijk zal dit door alle belanghebbenden zelf gedragen gaan worden. Tijdens de bijeenkomst wordt een preview getoond.

Trefwoorden: toerisme, recreatie, Nieuwegein, bijeenkomst, website, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...