Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Schiphol sleept award voor ‘best Social Media airport’ in de wacht

Schiphol sleept award voor ‘best Social Media airport’ in de wacht

Amsterdam Airport Schiphol heeft de 'SimpliFlying award 'gewonnen in de categorie 'best Social Media airport'. De andere genomineerde luchthavens waren London Heathrow Airport en London Gatwick Airport. De prijs werd tijdens de SimpliFlying Conferentie in Amsterdam uitgereikt. Het is de vierde keer dat SimpliFlying awards zijn uitgereikt aan luchthavens, luchtvaartmaatschappijen en de reisbranche.


Schiphol toont leiderschap in social media gebruik
Het juryrapport meldt onder meer "terwijl de meeste luchthavens aarzelend social media beginnen te gebruiken, toont Schiphol duidelijk leiderschap in deze manier van communiceren. Met unieke en aansprekende initiatieven, laat de luchthaven zien dat zij beseft dat een langdurige band met passagiers nodig is om voorkeursmerk te worden. Door haar constante en evenwichtige gebruik van Social Media is Schiphol de beste luchthaven in de wereld op dit gebied geworden”.


Stimulans voor vervolgen ingeslagen weg
Executive Vice President en CCO Schiphol Maarten de Groof: "Social Media is een belangrijk communicatiemiddel dat we inzetten om reizigers te informeren en vragen over Schiphol te beantwoorden. Ook zetten we Social Media steeds meer in bij marketingcampagnes.” De Groof geeft verder aan dat hij de prijs ziet als erkenning van hoe Schiphol omgaat met Socail Media en dat deze in lijn is met andere indicatoren van het social media succes. Als voorbeeld van deze indicatoren noemt hij de 1 miljoen downloads van de Schiphol app, de 230.000 volgers van de Facebook pagina en de 2 miljoen views op het Youtube kanaal van de luchthaven. Hij noemt de prijs ook een stimulans om de ingeslagen weg te vervolgen.


KLM
Schiphol was overigens niet de enige Nederlandse winnaar tijdens het evenement. KLM Royal Dutch Airlines won de eerste prijs in de categorie ‘Best airline on Social Media’.

Trefwoorden: awards, social media, schiphol

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...