Geplaatst op: 07-10-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Wie wint de Pleisureworld Award 2013?

Wie wint de Pleisureworld Award 2013?
Pleisureworld reikt dit jaar voor de 10de keer de Pleisureworld Award uit. Met deze prijs wil de organisatie productinnovatie in de sector stimuleren.

Aanmoedigingsprijs
In 2004 was Berg Toys met de Balanz Bike de eerste winnaar van de Pleisureworld Award. Juist in economisch moeilijke tijden als nu is de consument op zoek naar nieuwe, innoverende ervaringen en met de Pleisureworld Award wil Pleisureworld dan ook die ondernemers die zich sterk maken voor innovatie een hart onder de riem steken. Door middel van de Pleisureworld Award wordt deze ondernemers een platform geboden om hun noviteiten onder de aandacht te brengen. De winnende innovatie ontvangt dan ook een aanmoedingsprijs van €1.000,- en komt onder de aandacht van de landelijke vakpers. Vorig jaar won Yalp met haar FONO de Pleisureworld Award 2012.

Stemprocedure
Standhouders van de Recreatie Vakbeurs Hardenberg, Recreatie Vakbeurs Gorinchem en Horeca Relatiedagen Gorinchem kunnen diensten of producten voordragen voor de prijs. Bezoekers kunnen per sms hun stem uitbrengen op het in hun ogen beste nieuwe product of dienst van 2013, waaruit een top drie innovaties overblijft. Een professionele jury uit het werkveld, die de mogelijkheid heeft om een wildcard uit te delen, zal vervolgens tijdens de Nationale Netwerk Lunch op maandag 25 november 2013 in Gorinchem de uiteindelijke, definitieve winnaar van deze prestigieuze Pleisureworld Award bekend maken.  

Meer informatie over de Pleisureworld Award en de Nationale Netwerk Lunch is te vinden op: www.pleisureworld.nl/award en www.nationalenetwerklunch.nl
Trefwoorden: innovaties, prijzen

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...