Geplaatst op: 24-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

KHN en DOET stimuleren elektrische mobiliteit bij leden

KHN en DOET stimuleren elektrische mobiliteit bij leden

Op de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam in Ahoy starten Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en Vereniging DOET (Dutch Organisation for Electric Transport) een campagne om de 20.000 leden van KHN te bewegen de overstap naar elektrische mobiliteit te maken.


Elektrisch rijden is enorm in opkomst. Niet alleen vanwege de milieuvoordelen, maar zeker ook vanwege de financiële voordelen. Na de bekendmaking van de kabinetsplannen op Prinsjesdag werd duidelijk dat deze financiële voordelen per 1-1-2014 aanzienlijk omlaag gaan. Ondernemers kunnen dit jaar nog tot tienduizenden euro’s besparen door over te stappen naar een elektrische voertuigen.


Naast de financiële voordelen bij aanschaf van een elektrische auto profiteren bezitters dit jaar van 0% bijtelling (bij levering in 2013), is de auto vrijgesteld van BPM en hoeft er geen houderschapsbelasting te worden betaald. Verder bespaar je op brandstofkosten.


Overstapservice
Met de overstapservice van DOET wordt elektrisch rijden voor de leden van KHN heel eenvoudig gemaakt. Het lid van KHN maakt een keuze uit het aanbod, berekent het voordeel en vult een contactformulier in. De leverancier van de aanbieding naar keuze neemt contact met hen op. De subsidieaanvraag wordt volledig gratis uit handen genomen. Er kan uit een breed aanbod van producten en diensten gekozen worden: van voertuig tot verzekering, van scooter of fiets tot groene stroom, van laadpaal tot vermelding van de laadvoorziening op de landelijke zoeksites. Zelfs vervangend vervoer wordt aangeboden.


Oplaadpunten
De markt van elektrische vervoersmiddelen wordt steeds groter. Bezoekers van horecagelegenheden hebben vaker behoefte aan faciliteiten om hun auto, E-bike of –scooter op te laden tijdens een lunch of meeting. Voor de horecaondernemer liggen hier kansen. Deze vergroot de dienstverlening en gastenbereik door de functie van laadlocatie toe te voegen aan de zaak, meent DOET.

Trefwoorden: mobiliteit, KHN, DOET

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...