Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Met de campagne 'Proef de Friese cultuur' ook aandacht voor cultuur Friesland

Met de campagne 'Proef de Friese cultuur' ook aandacht voor cultuur Friesland
Friesland is bekend van watersport en Elfstedentocht. Dat er op culinair en cultureel gebied veel te beleven valt, is bij de meeste Nederlanders nog onbekend. Beleef Friesland is daarom gestart met een landelijke campagne: ‘Proef de Friese cultuur’.

Ook cultureel aanbod in Friesland
De campagne ‘Proef de Cultuur’ is onderdeel van de landelijke campagne ‘Beleef Friesland, water en méér!’en is in samenwerking met de Friese Museumfederatie, Friese musea en Tourist Info Fryslân opgezet. Na de thema’s watersport, fietsen- en wandelen en evenementen wordt de komende periode het culturele aanbod in de etalage gezet. 

Cultureel aanbod Friesland

Het winnen van de titel ‘Culturele Hoofdstad van Europa 2018’ is een bewijs van de culturele rijkdom van Friesland en Leeuwarden. Friesland kent meer dan 4.000 rijksmonumenten, 900 musea, 16 Staten en Stinzen, 11 cultuurhistorische steden, 8 schouwburgen en theaters, 2 Unesco Werelderfgoederen en vele culturele activiteiten, evenementen, (cultuur)routes en workshops. Sinds vrijdag 13 september heeft Friesland er een aanwinst bij: Hare Majesteit Koningin Máxima opende het nieuwe Fries Museum in Leeuwarden. 


Landelijke promotie en prijzenactie campagne

De campagne wordt landelijk gepromoot via regionale tv-zenders in Midden- en Zuid Nederland, via landelijke bladen, online en via social media. Er wordt getracht om de aandacht van de consument te trekken door een prijzenactie. Om kans te maken op de prijs moeten deelnemers een formulier invullen waarmee ze een voucher krijgen voor een gratis museum kaartje. Zeventien musea, verspreid in de provincie doen mee aan de actie. Deelnemers maken ook nog kans op de hoofdprijs, een 3-daagse culturele reis naar Friesland.

Trefwoorden: campagnes, cultuur, culinair, prijzenacties

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...