Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Met de campagne 'Proef de Friese cultuur' ook aandacht voor cultuur Friesland

Met de campagne 'Proef de Friese cultuur' ook aandacht voor cultuur Friesland
Friesland is bekend van watersport en Elfstedentocht. Dat er op culinair en cultureel gebied veel te beleven valt, is bij de meeste Nederlanders nog onbekend. Beleef Friesland is daarom gestart met een landelijke campagne: ‘Proef de Friese cultuur’.

Ook cultureel aanbod in Friesland
De campagne ‘Proef de Cultuur’ is onderdeel van de landelijke campagne ‘Beleef Friesland, water en méér!’en is in samenwerking met de Friese Museumfederatie, Friese musea en Tourist Info Fryslân opgezet. Na de thema’s watersport, fietsen- en wandelen en evenementen wordt de komende periode het culturele aanbod in de etalage gezet. 

Cultureel aanbod Friesland

Het winnen van de titel ‘Culturele Hoofdstad van Europa 2018’ is een bewijs van de culturele rijkdom van Friesland en Leeuwarden. Friesland kent meer dan 4.000 rijksmonumenten, 900 musea, 16 Staten en Stinzen, 11 cultuurhistorische steden, 8 schouwburgen en theaters, 2 Unesco Werelderfgoederen en vele culturele activiteiten, evenementen, (cultuur)routes en workshops. Sinds vrijdag 13 september heeft Friesland er een aanwinst bij: Hare Majesteit Koningin Máxima opende het nieuwe Fries Museum in Leeuwarden. 


Landelijke promotie en prijzenactie campagne

De campagne wordt landelijk gepromoot via regionale tv-zenders in Midden- en Zuid Nederland, via landelijke bladen, online en via social media. Er wordt getracht om de aandacht van de consument te trekken door een prijzenactie. Om kans te maken op de prijs moeten deelnemers een formulier invullen waarmee ze een voucher krijgen voor een gratis museum kaartje. Zeventien musea, verspreid in de provincie doen mee aan de actie. Deelnemers maken ook nog kans op de hoofdprijs, een 3-daagse culturele reis naar Friesland.

Trefwoorden: campagnes, cultuur, culinair, prijzenacties

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...