Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux
CPH Hotels geïnteresseerd in partnerschap

Het Duitse CPH Hotels richt zijn pijlen op de Benelux voor uitbreiding van het aantal aangesloten hotels en ziet ook in Nederland kansen om voet aan de grond te krijgen. De senior accountmanager Benelux CPH Hotelmarketing GmbH, voert momenteel verkennende gesprekken met potentiële partners in Nederland.


Motivatie voor uitbreiding

De hotelmarketingorganisatie opereert al meer dan 15 jaar op de Duitse markt en vertegenwoordigt bijna 60 hotels, en in toenemende mate ook in andere Europese landen. De Duitse economie staat er beter voor dan de Nederlandse en Duitsers bezoeken - volgens CPH - met regelmaat ons land voor een stedentrip, vakantie, congres of vergadering. Voor CPH Hotels zijn die gegevens reden voor een offensief op de Benelux markt.


Partnerschap betekend toegang tot Duitse markt

CPH hotels richt zich in Nederland op zelfstandige, middelgrote, 3- en 4-sterrenhotels - zowel in de leisure als de zakelijke markt - die het meeste voordeel kunnen halen uit aansluiting bij de internationale hotelmarketingcoöperatie. Senior accountmanager De Wolf stelt dat de hotelier als partner toegang krijgt tot de Duitse en Europese markt. De hotels worden ondersteund door een internationaal marketing & sales team.


Ondersteuning en afhankelijkheid

CPH biedt onder meer advies bij prijsstrategie, reserveringssystemen, channelmanagement, verleent toegang tot het Global Distribution System (GDS) en zorgt voor gezamenlijke inkoop en promotie. CPH kent een coöperatiestructuur, wat betekent dat de aangesloten hotelbedrijven onafhankelijk en zelfstandig blijven. De directe link vanuit de CPH-site naar de eigen website van de aangesloten hotels waarborgt profilering met een eigen gezicht.

Trefwoorden: hotels, samenwerking, leisure, zakelijke markten

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...