Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Deze week start de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie.


De verkiezing is een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de sector recreatie.

Erkende leerbedrijven in de sector recreatie worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de praktijk in de sector te benadrukken.


Stimuleren leren in de praktijk

De verkiezing onderstreept het belang van leren in de praktijk in de sector recreatie. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkbegeleiders en ondernemers uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie hun talent tonen.


Angelique Remkes (secretaris commissie Leerbedrijf van het Jaar Recreatie): "Kwaliteit staat voorop bij de verkiezing. De sector heeft behoefte aan kwalitatief goede leerbedrijven. Leerbedrijven worden tijdens de verkiezing aan verschillende criteria getoetst. Zo wordt gekeken of het bedrijf continu werkt aan verbetering van de leeromgeving, een goed arbeidsklimaat heeft en een duidelijk opleidingsbeleid kent. Deze verkiezing is een mogelijkheid om te laten zien dat leerbedrijven een voorbeeld zijn van goede praktijkbegeleiding in de branche. Zij zetten zichzelf hiermee in de spotlights.”


Aanmelden

Leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 16 oktober 2013. Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties en het onderwijs) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de vijf beste bedrijven een audit en de mogelijkheid zichzelf te presenteren aan de commissie. De winnaar wordt bekendgemaakt in het voorjaar van 2014. Voor meer informatie over de campagne kunt u terecht op de website: www.kenwerk.nl/leerbedrijfvanhetjaar

Trefwoorden: leerbedrijf, 2014, recreatie

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.