Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-07-2013

IAAPA: Brabant rukt op in Florida…

IAAPA: Brabant rukt op in Florida…

Brabantse vrijetijdsondernemers maken zich op voor de derde achtereenvolgende Nederland-presentatie tijdens de IAAPA-vakbeurs in Orlando, Florida. Een paar jaar geleden ingezet door de Midpoint Leisure Boulevard is de Nederlandse inzending voor november 2013 uitgegroeid tot een collectief beurspaviljoen waar je niet meer omheen kunt. Dat ziet ook de provincie Noord-Brabant, die nu een financiële bijdrage geeft aan Brabantse vrijetijdsondernemers in Orlando.


De IAAPA is ’s werelds grootste beurs op het gebied van de vrijetijdseconomie. Gek genoeg vind je overal Nederlanders op deze beurs, hun aandeel in recreatie, toerisme, attractie- en evenementenindustrie is onevenredig groot. En onder die Nederlanders weer onevenredig veel Brabanders, hun diensten worden tot in China afgenomen…


Stand groeide uit tot paviljoen

Het begon allemaal in 2011 met de eerste presentatie van de Leisure Boulevard, een van de vier topsectoren van het samenwerkingsverband Midpoint Brabant. Deze trok zoveel aandacht dat het Nederlandse consulaat-generaal in Miami en het Nederlandse Centrum voor de Handelsbevordering er graag de schouders onder zetten. Sindsdien is de stand uitgegroeid tot een paviljoen, waar velen zich oriënteren op de Nederlandse mogelijkheden en concepten.


Verkopen van vestigingsklimaat

"Dit is het verkopen van vestigingsklimaat”, zegt programmamanager Leo Beckers van de Midpoint Leisure Boulevard. "Over hoe je vanuit Midden-Brabant een internationaal gebied met honderden miljoenen consumenten bestrijkt. Hoe de Nederlandse attractie-industrie bij de wereldtop is gaan behoren en internationaal ook veel te bieden heeft. Hoe veel bedrijven zich in de vrijetijdseconomie hebben gespecialiseerd, ook als potentiële exporteurs van kennis en kunde zijn.”


Geen exclusief Brabants feestje

Maar ‘Orlando’ is geen exclusief Brabants feestje, al zijn Brabantse ondernemers er oververtegenwoordigd en steunt de provincie Noord-Brabant hun deelname nu ook financieel (er zijn nog enkele plaatsen te vergeven, zie www.leisureboulevard.nl). De Nederlandse presentatie vraagt er aandacht voor de vollédige vaderlandse attractie- en vrijetijdsindustrie.

Het Walhalla van de vrijetijdseconomie uit 93 IAAPA-ledenlanden strijkt in Orlando neer en wil er zaken doen. "Ons product is gratis”, aldus Beckers. "Wij bieden vestigingskansen. Ons Bidbook is een gids voor wie maar in deze cross-sectorale bedrijvigheid wil deelnemen. Kansen te over, temeer nu we in Midden-Brabant de Noord-Europese topregio voor de family short break-vakantie ontwikkelen.”

Trefwoorden: IAAPA, Leisure Boulevard

||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.