Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2013

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden
European Cities Marketing geeft studenten van INholland in Diemen opdracht voor het opstellen van gastvrijheidscriteria. In Brussel vond het eerste overleg plaats. Het onderzoek wordt begin 2013 afgerond.

European Cities Marketing is het grootste Europese samenwerkingverband van Destination Management Organisaties (DMO) van Europese steden. Deze vereniging, waarbij ruim 130 steden zijn aangesloten, heeft aan INholland in Diemen de opdracht gegeven om gastvrijheidscriteria voor steden en Tourist Information Centres te ontwikkelen. De opdracht werd geplaatst binnen de minor City Hospitality en wordt begeleid vanuit de afdeling Facility Management bij INHolland en het kenniscentrum van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau. Het onderzoek verdiept zich in zowel de zachte als de harde aspecten van gastvrijheid. Dit sluit goed aan bij de toenemende interesse van City Hospitality binnen zowel City Marketing, als ook bij stedenplanners en overheden.

Interactieve sessie met VisitBrussels
Voor dit onderzoek reisden 19 studenten begin oktober samen af naar Brussel om samen met EU-medewerkers van DG Enterprise te kijken naar de verschillen in bevindingen tussen hun onderzoek en het onderzoek wat in Brussel loopt ter voorbereiding op een Europees toeristisch Quality Label. Ook werd gekeken naar de infrastructuur voor het ontvangen van bezoekers en werd een interactieve sessie gehouden met VisitBrussels, de DMO van de stad. Het was logisch dat NS Hispeed, die ook samenwerkt met INHolland en bezoekers naar Europese steden brengt, zich aansloot en er voor zorgde dat het gezelschap snel en comfortabel in de Europese hoofdstad arriveerde.

De weken erna werd verder veldwerk verricht in een twintigtal Europese steden. Het onderzoek wordt in 2013 afgerond en opgeleverd aan de Europese stedenorganisatie.

Recreatie & Toerisme december 2012 nummer 6

||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.