Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2013

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden
European Cities Marketing geeft studenten van INholland in Diemen opdracht voor het opstellen van gastvrijheidscriteria. In Brussel vond het eerste overleg plaats. Het onderzoek wordt begin 2013 afgerond.

European Cities Marketing is het grootste Europese samenwerkingverband van Destination Management Organisaties (DMO) van Europese steden. Deze vereniging, waarbij ruim 130 steden zijn aangesloten, heeft aan INholland in Diemen de opdracht gegeven om gastvrijheidscriteria voor steden en Tourist Information Centres te ontwikkelen. De opdracht werd geplaatst binnen de minor City Hospitality en wordt begeleid vanuit de afdeling Facility Management bij INHolland en het kenniscentrum van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau. Het onderzoek verdiept zich in zowel de zachte als de harde aspecten van gastvrijheid. Dit sluit goed aan bij de toenemende interesse van City Hospitality binnen zowel City Marketing, als ook bij stedenplanners en overheden.

Interactieve sessie met VisitBrussels
Voor dit onderzoek reisden 19 studenten begin oktober samen af naar Brussel om samen met EU-medewerkers van DG Enterprise te kijken naar de verschillen in bevindingen tussen hun onderzoek en het onderzoek wat in Brussel loopt ter voorbereiding op een Europees toeristisch Quality Label. Ook werd gekeken naar de infrastructuur voor het ontvangen van bezoekers en werd een interactieve sessie gehouden met VisitBrussels, de DMO van de stad. Het was logisch dat NS Hispeed, die ook samenwerkt met INHolland en bezoekers naar Europese steden brengt, zich aansloot en er voor zorgde dat het gezelschap snel en comfortabel in de Europese hoofdstad arriveerde.

De weken erna werd verder veldwerk verricht in een twintigtal Europese steden. Het onderzoek wordt in 2013 afgerond en opgeleverd aan de Europese stedenorganisatie.

Recreatie & Toerisme december 2012 nummer 6

||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.