Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

14-11-2024: Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!

Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!

Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!


Donderdag 14 november 2024 - 10:30 – 12:30 uur
Recreatie Vakbeurs, Hardenberg
Gratis toegang, inclusief lunch & beursbezoek


De vrijetijdssector staat voor enorme uitdagingen: van klimaatdoelstellingen tot inclusie, van florerend ondernemerschap tot het creëren van brede welvaart. Maar hoe zorgen we ervoor dat toeristische bestemmingen in balans blijven, met oog voor bewoners, bedrijven én bezoekers?


Tijdens het kennisevent Zet je regio op de kaart 2024 brengen we de nieuwste inzichten samen en laten we zien hoe je kunt werken aan een duurzame en succesvolle bestemming. Ontdek inspirerende voorbeelden, praktische tools en baanbrekend onderzoek van toonaangevende experts uit het veld.


Wat kun je verwachten?

  • Werken aan een bewuste bestemming
    Anke Arts (CELTH) deelt state-of-the-art onderzoek en tools voor evenwichtige bestemmingen.
  • Route naar rechtvaardiger toerisme
    Thijs de Groot (NBTC) laat zien hoe toerisme positief kan bijdragen aan lokale gemeenschappen.
  • Vitale logiesaccommodaties in het juiste landschap
    Frank Verkoijen, Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan & Jelmer Bokma (Noord.peil) presenteren hun inzichten over slimme ruimtelijke ontwikkeling in Zuidoost Fryslân.
  • Is groei altijd slim?
    Gertjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom) biedt een handig afwegingskader voor duurzame groei in recreatie en toerisme.
  • Bewoners voorop in Schouwen-Duiveland
    Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duiveland) laat zien hoe bewoners centraal staan in hun toeristische strategie.

Waarom dit event niet mag ontbreken in jouw agenda?
In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën voor bestemmingsontwikkeling in balans. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio. Sluit af met een lunch en bezoek de Recreatie Vakbeurs 2024. Zorg dat jouw regio toekomstbestendig is – zet hem op de kaart!


Meld je nu gratis aan!
Aanmelden kan via onderstaande link.



Meer informatie op: https://www.nrit.nl/events/49315/zet-je-regio-op-de-kaart

||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.