Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

23-10-2024: Seminar Creating Equitable Destinations

Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeksrapport 'Creating Equitable Destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'. 

Veel Destination Management Organisaties (DMO’s) en Nationale Toerisme Organisaties (NTO’s) willen de voordelen die toerisme oplevert rechtvaardiger verdelen over de bestemming. Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger: Organisaties en personen die direct betrokken zijn bij toerisme profiteren het meeste van toerisme terwijl de last van het ontvangen van bezoekers breed wordt gevoeld door lokale gemeenschappen. Deze ongelijkheid heeft, niet verrassend, protesten veroorzaakt in bestemmingen over de hele wereld. Het is duidelijk dat placemaking en het delen van voordelen deel moeten uitmaken van de toekomst van bestemmingsbeheer om publieke steun te behouden. 
Maar hoe ziet een rechtvaardig toerismemodel eruit?Sluit je bij ons aan om te horen van het team achter een nieuw rapport van de Travel Foundation dat deze vraag onderzoekt en meer dan 40 ideeën voor actie biedt, gebaseerd op voorbeelden uit de praktijk, die DMO’s kunnen overwegen.

Registreer je via onderstaande link.


Meer informatie op: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Hi3dbELNRjKxDQWY8Z6Ptw#/registration

||| Nieuws |||

05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.