Geplaatst op: 23-07-2018
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2018

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

Klaas van Erp: “Stel met makelaar heldere strategie op hoe je vastgoed verkoopt”

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

De crisis in de verkoop van recreatief vastgoed liep iets langer door dan in de gewone huizenmarkt. Toen eenmaal de terughoudendheid voorbij was, vonden veel veranderingen plaats in de markt. Het aanbod in recreatieve bedrijven is dit jaar sterk toegenomen. De trend die daarbij meespeelt: het verkopen van recreatief vastgoed is veranderd.


Traditioneel waren eigenaren van recreatieve bedrijven wat voorzichtig bij het verkopen van hun parels. Het ging allemaal terughoudend, en met de nodige tact. Het bedrijf moest doordraaien maar aan de andere kant werd gezocht naar een koper. In de afgelopen twee jaar is een andere methode ontwikkeld. Zeker bedrijven met een sterke naam en een stevige staat van investeringen konden openlijk laten blijken dat het te koop bord bij het bedrijf stond. Er is een echte omslag geweest in het open op de markt brengen van recreatiebedrijven.


Tijd van online en social media

"Het past bij de tijd van netwerken, online actief zijn en social media inzetten. Je mag je mooie bedrijf nu echt openlijk in de etalage zetten. Met enkele sterke voorbeelden in 2016 en 2017 hebben we de ervaring dat dit goed uitpakt voor de bedrijven. Overigens willen niet alle eigenaren zo prominent naar buiten en dan passen we daar ook de verkoopstrategie op aan,” meldt makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij.


Klaas van Erp: "Maak heldere keuzes”

Klaas geeft het advies om de verkoopontwikkelingen in de gaten te houden en niet alleen te kijken naar verkoopprijzen en doorloopsnelheid van projecten. De manier waarop je vastgoed verkoopt is van invloed op succes maar ook op hoe opvolgers zich willen verbinden aan de toekomst van het bedrijf. Maak daarom met je makelaar heldere keuzes in hoe je het bedrijf wil verkopen. Beter vooraf helderheid dan irritatie tijdens het verkoopproces. Met de ervaringen van de afgelopen twee jaar kiezen meer eigenaren voor het open op de markt brengen van bedrijven. Het lijkt verkoop, opvolging en strategische keuzes voor de bedrijven alleen maar positief te beïnvloeden. Wil je meer weten over hoe je vastgoed open op de markt brengt, neem dan contact op met Klaas van Erp: 073-640 88 88 of kijk op www.maasrbm.nl

Trefwoorden: recreatiebedrijven, campings, bungalowparken, jachthavens, horeca, hotels

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/05/24
Brede welvaart hoog maar minder goed voor volgende generaties
De brede welvaart is op dit moment heel hoog maar gaat al jarenlang steeds meer ten koste van de mogelijkheden voor volgende generaties. Vooral natuurlijk kapitaal daalt in omvang en kwaliteit, meldt CBS.
15/05/24
Exclusief voor leden
47% heeft zomervakantie 2024 nog niet geboekt
#Loudbudgeting, de wereldwijde TikToktrend waarbij mensen openlijk praten over budgetteren en besparen, is ook populair onder vakantiegangers. Uit onderzoek van reisapp Skyscanner blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders (48%) aan loudbudgeting doet om geld te sparen voor de zomervakantie.
15/05/24
Nederlandse huishoudens kiezen deze zomer massaal voor de zon
Een groot aantal Nederlanders reist komende zomerperiode naar landen als Frankrijk, Spanje, Italië en Griekenland. Ook Turkije wordt steeds vaker als vakantiebestemming gekozen, zeker in de meivakantie. Het is er op dat moment al lekker warm! Wat wordt jouw vakantiebestemming voor 2024?
14/05/24
European Sleeper investeert in restauratierijtuig
In het najaar van 2024 introduceert European Sleeper een restauratierijtuig in zijn internationale nachttrein. Deze toevoeging, mogelijk gemaakt door recente investeringen in Europese Sleeper-aandelen, zal van 1 september tot 1 november 2024 proefdraaien.
14/05/24
Exclusief voor leden
Rekening mobiliteit en reizen niet makkelijk bij gebruiker te leggen
Mobiliteit leidt naast het voordeel van bereikbaarheid ook tot negatieve gevolgen voor de samenleving, zoals luchtvervuiling, geluidshinder, files en klimaatverandering. De (rijks)overheid kan de kosten van deze negatieve gevolgen doorberekenen aan de reiziger en goederenvervoerders, waardoor ‘de vervuiler betaalt’. Dat is niet zo makkelijk te bepalen.
14/05/24
Fatih Moskee bij Grootste Museum
Wat moet je doen om je merk op te bouwen? Bureau Kantar gooit er veel Engelse marketingtaal tegenaan maar komt met 3 eenvoudig klinkende vuistregels. Deze zijn gebaseerd op 6,5 miljard data. Het hangt van de uitvoering af, hoe goed je het merk opbouwt.
13/05/24
Letselschade en sociale rechtvaardigheid: Een kritische evaluatie van toegang tot gerechtigheid en gelijke behandeling
In een rechtssysteem dat streeft naar gelijkheid en rechtvaardigheid, is het cruciaal om de toegang ...
13/05/24
Exclusief voor leden
Tui vliegt rechtstreeks naar Egypte winter 2024/2025
In de winter van 2024/2025 vliegt Tui zonder tussenstop naar Egypte. Dat scheelt de reiziger gemiddeld twee uur aan reistijd. Ook de TUI pakketreizen met een vlucht van Transavia worden uitgevoerd met een rechtstreekse vlucht.

||| Agenda |||

23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...