Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Trivago ontwikkelt prijsdashboard voor hoteliers

Trivago ontwikkelt prijsdashboard voor hoteliers
Trivago heeft een dashboard voor hoteliers ontwikkeld waarmee ze hun prijsstrategie kunnen optimaliseren. Ze krijgen toegang tot data over marktvraag en meer dan 5 miljard kamerprijzen. Daarmee kunnen ze zich online beter competitief opstellen. Trivago laat zowel het zoekvolume als de prijzen zien in de statistieken die getoond worden op een overzichtelijk dashboard.


Datagebruik wordt steeds belangrijker bij het maken van beslissingen die toekomstig succes bepalen. Trivago biedt hoteliers uit de hele wereld nu inzicht in meer dan 5 miljard kamerprijzen. Dankzij de nieuwe feature 'Prijzen vergelijken' van trivago kunnen hoteliers objectieve en uitgebreide data over de marktvraag en prijzen van concurrenten inzien, waardoor ze op één dashboard kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites en officiële hotelwebsites kunnen vergelijken.


Actueel inzicht in de markt

Uit business intelligence data van trivago komt naar voren dat onafhankelijke hoteliers die zichtbaar zijn op trivago gemiddeld 8.000 prijzen per jaar online zetten. Johannes Thomas, Chief Revenue Officer en managing director van trivago: "We begrepen dat het voor hoteliers lastig is om prijzen van concurrenten te vinden, controleren en analyseren, omdat de prijzen verspreid staan over honderden boekingssites." Hij voegt hieraan toe: "Al snel realiseerden we ons dat de prijsvergelijkingen die wij aan reizigers bieden ook erg waardevol zijn voor hoteliers. Daarom hebben we een rate shopper ontwikkeld die hoteliers niet alleen eenvoudig en praktisch inzicht geeft in deze data, maar ook in data over het zoekvolume van reizigers, waaruit hoteliers de wisselende marktvraag kunnen aflezen. Er is geen enkele andere rate shopper die dergelijke informatie aanbiedt in deze combinatie, in deze hoeveelheid en met deze mate van detail."



Snel inspelen op ontwikkelingen

In plaats van het vergelijken van data van slechts enkele boekingssites, verzamelt de feature 'Prijzen vergelijken' kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites. Bovendien maakt het hoteliers gemakkelijk om per kamertype of andere variabelen te vergelijken. De feature stelt hoteliers ook in staat om snel te reageren op veranderingen in de markt en om in te spelen op aanstaande regionale evenementen voor het verbeteren van hun RevPAR. De tijdrovende klus om continu de markt, prijzen van concurrenten en van het eigen hotel in de gaten te houden, is hiermee verleden tijd. Zo maakt trivago het hoteliers gemakkelijk om de data in te zien, te begrijpen en te gebruiken om zich online competitiever op te stellen.




Over trivago

trivago, opgericht in 2005, is een wereldwijde hotelzoekmachine met het hoofdkantoor in Düsseldorf. Met meer dan 1,4 miljard sitebezoeken per jaar op 55 websites die in 33 talen zijn vertaald, is trivago een toonaangevende hotelmetasearch voor reizigers uit de hele wereld. Sinds 30 juni 2017 maken meer dan 300.000 hoteliers over de hele wereld gebruik van dit metasearch marketing platform. trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in tien verschillende talen voor hoteliers in 21 landen. De feature 'Prijzen vergelijken' is beschikbaar voor gebruikers van trivago Hotel Manager PRO, een complete oplossing met aanvullende analysemogelijkheden en promotiemiddelen, waarmee hoteliers zich kunnen onderscheiden op de online markt en in de zoekresultaten.

Link: http://hotelmanager-blog.trivago.com/rate-insights/
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, hotels, prijzen

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...