Geplaatst op: 18-05-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zestig toerisme-studenten werken in Marrakech aan actuele thema’s uit de reisbranche

Zestig toerisme-studenten werken in Marrakech aan actuele thema’s uit de reisbranche
Dit weekend reizen zestig laatstejaarsstudenten van vijf toeristische hogescholen af maar Marrakech in Marokko voor de Reiswerk Studenten Challenge.


Reiswerk organiseert jaarlijks de Reiswerk Studenten Challenge voor excellente hbo-studenten. Op een plek ergens in het buitenland, ontdekken de studenten tijdens het zesdaagse congres wat het werken in de reisbranche inhoudt en welke carrièremogelijkheden de branche heeft. Ze gaan in 8 teams aan de slag met de actuele thema's in de reisbranche. De beste student mag volgend jaar mee naar het ANVR-congres.




Kick-off

De kick-off vond plaats op 11 mei bij TUI Nederland. "Ik doe mee aan de Reiswerk Studenten Challenge om mijn netwerk te verbreden, meer kennis op te doen en omdat het me superleuk lijkt om met andere gemotiveerde studenten samen te werken”, zegt Tio-studente Internationaal Toeristisch Management Michelle van der Wurf. "Ik stap graag uit m’n comfort zone”, zegt Marloes Groen. "Dat is ook de reden dat ik voor Tio heb gekozen, waar ik onlangs cum laude ben afgestudeerd. Dus ik ga ook graag de uitdaging aan in Marrakech!”


Kick-off met Ramon Vullings

De kick-off stond in het teken van 'Creativity in Business'. Ramon Vullings, auteur en spreker, stoomde de studenten van Hogeschool Tio, InHolland, Saxion, Stenden en NHTV klaar voor de Challenge in Marrakech. De studenten ontvingen de eerste opdracht en hoorden bij wie ze in het team zitten.


Volg de studenten op Facebook

De activiteiten van de studenten zijn te volgen via deze facebookpagina.

Trefwoorden: reisbranche, opleidingen, onderwijs, htro

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...