Mr. Wings valt op voor Center Parcs
Case analyse campagne Center Parcs
Een van de activiteiten die voorkomt in de commercial. Foto: Center Parcs De reclamecampagne met daarin de figuur Mr. Wings was een succes in zijn introductiejaar 2016. De campagne doet het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de Back, marketing directeur CenterParcs verklapt het geheim van het succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”
Bijzonder aan de campagne in 2017 is dat de figuur Mr. Wings maar heel kort in beeld is. En toch is de campagne door en door herkenbaar. Hij slaat de bezoekers van een Center Parcs park gade en geeft daarbij als vogel zijn interpretatie van het menselijk gedrag. Of zoals Center Parcs de campagne beschrijft: "In de creatie staat Mr. Wings centraal en wordt er gecommuniceerd door middel van omgekeerde natuurdocumentaires. Mr. Wings analyseert de mens in zijn ‘natuurlijke habitat’. De campagne is multimediaal ingezet in Nederland, België en Duitsland en scoorde bovengemiddeld goed. Mede door een omzetgroei van 10% bovenop de gestelde doelstelling, is besloten >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: toerisme, campagne, marketing, bungalow, vakantiehuizen,
|
|
22/05/25
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
|
22/05/25
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.
|
22/05/25
Voor het derde jaar op rij steunt het Brussels Airport Fund, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, duurzame projecten in de omgeving van de luchthaven.
|
21/05/25
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
|
21/05/25
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
|
21/05/25
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
|
21/05/25
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
|
21/05/25
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.
|
|
26/05/25
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
|
27/05/25
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|