Geplaatst op: 05-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuw in tijden van crisis: sponsor zoekt sponsorobject

Nieuw in tijden van crisis: sponsor zoekt sponsorobject

Een opmerkelijk feit dient zich aan in (sport)sponsorland: een Nederlandse hotelonderneming werpt zich op om voor 100.000 euro op jaarbasis een vernieuwend en effectief sponsorshipconcept te omarmen. Op het Sponsorreport Jaarcongres hebben kandidaten de mogelijkheid hun sponsorconcept aan de onderneming te presenteren.


De actie is op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen, nu het vinden van een sponsor voor iedere sportorganisatie en culture instelling een van de grootste uitdagingen van dit moment is. De hotelketen reikt nu dus de helpende hand door via sponsoring te helpen doelstellingen op het gebied van merkbekendheid en -voorkeur, merkwaarden, company pride en sales te verwezenlijken. Het budget van 100.000 euro dat daarvoor uitgetrokken is, is inclusief activatiekosten.


Presentatie

Deelnemers aan het Sponsorreport Jaarcongres dat 3 juli aanstaande plaatsvindt, hebben de mogelijkheid op die dag hun sponsorconcept aan de onderneming te presenteren. Geïnteresseerden hebben tot 13 juni de tijd om hun belangstelling bij de organisatie kenbaar maken, de proposities moeten vervolgens op 24 juni worden ingediend.


Contact

Sponsorreport.nl,een nieuw initiatief is van Ad Maatjens (voorheen Sponsortribune) en Arko Sports Media, organiseert dit jaar haar eerste jaarcongres in de Hermitage in Amsterdam. Het is bedoeld voor iedereen betrokken bij sponsoring in Nederland, op het gebied van sport, entertainment, maatschappij, media en kunst en cultuur. Klik hier voor meer informatie over het jaarcongres.

Geïnteresseerde bureaus of sponsorzoekers kunnen op aanvraag een uitgebreide propositie en factsheet ontvangen op basis waarvan zij hun voorstel kunnen doen. Zij kunnen hiervoor een email sturen aan sponsorreport@sportsmedia.nl.

Link: http://www.sportsmedia.nl/bestuur-en-management/sponsorreport-jaarcongres-2014/
Trefwoorden: sponsoring, congressen

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...