Geplaatst op: 05-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe Nederlandse hotelformule: Princess Hotel Collection

Nieuwe Nederlandse hotelformule: Princess Hotel Collection
Nederland krijgt per 1 juli 2014 een nieuwe hotelformule:  de Princess Hotel Collection. De zeven hotels van Full House Hospitality Management (FHHM) gaan deel uitmaken van deze nieuwe formule. Voor het gebruik van de naam Princess is een akkoord gesloten met ondernemer Aad Ouborg die ook als boegbeeld van de formule naar buiten zal treden. Ouborg participeert niet in de Princess Hotel Collection.

De huidige portfolio van FHHM bestaande uit Golden Tulip Loosdrecht, Golden Tulip Amersfoort, Golden Tulip Epe, Golden Tulip de Wipselberg, Golden Tulip Victoria, Best Western de Veluwe en Dorhout Mees zal per 1 juli verdergaan onder de vleugels van dit nieuwe hotelmerk. De namen Golden Tulip en Best Western verdwijnen dan van de gevels. Zes van de zeven hotels zijn in eigendom van FHHM, in één hotel voert FHHM het management.

"Princess Hotel Collection is een verfrissende hotelformule met een sterke focus op transparantie envalue for money", aldus Jan Roersma, CEO van PHC. "Wij geven onze gasten altijd de mogelijkheid omhun verblijf up te graden naar all-in’. Geen verrassingen meer op de rekening bij check-out, maar onbezorgd genieten van alle faciliteiten voor één duidelijke prijs." Het vernieuwende aan dit concept is dat wij ons, in combinatie met de all-in formule, nog intensiever zullen focussen op kwaliteit van service en beleving",  aldus Tim Vissers, Operationeel Directeur PHC. "Dus geen massale buffetten en self-service, maar aandacht voor onze gasten enverfrissende a la carte restaurants."

Princess Hotel Collection maakt dit concept ook toegankelijk voor andere hoteliers door middel vaneen franchiseformule, waarbij het aangesloten hotel de naam Princess Hotel Collection draagt en kan meeprofiteren van het concept en alle schaalvoordelen. Dit franchisecontract is eventueel te combineren met een managementcontract, waarbij het algehele management van het hotel wordt overgenomen. "In eerste instantie richten wij ons primair op uitbreiding in Nederland, met het uiteindelijke doel om ook in de BENELUX en later de rest van Europa hotels toe te voegen", aldus Vissers.
Topics:Horeca

CELTH



||| Nieuws |||

11/12/25
Kasteel de Haar opent grootste openluchtbioscoop
Voor het vierde jaar op rij staat in het park van Kasteel de Haar het lichtspektakel “De Lumineuze Nachten” door. Het park wordt ’s avonds omgetoverd tot de grootste openluchtbioscoop van Nederland.
10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...