Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-05-2018
Auteur: Marc Gerlings

Midden-Limburg past website aan naar zeven leefstijlen

Midden-Limburg past website aan naar zeven leefstijlen

Vakantie is een echte beleving geworden. Deze beleving maakt deel uit van de leefstijl van de toerist of recreant. Het Leisure Leefstijlen model deelt de Nederlandse vakantieganger in naar zeven leefstijlen. Op de website van Midden Limburg www.vvvmiddenlimburg.nl wordt met de leefstijlen in beeld en taal rekening gehouden. Maar niet altijd.

Koppen en blokken anders maar niet altijd
Om de bezoeker van vvvmiddenlimburg.nl zo goed mogelijk te bedienen van de juiste informatie heeft Limburg Marketing de Leisure Leefstijlen op de website geïmplementeerd. Wie iets meer naar beneden scrollt ziet dat de koppen zijn aangepast. Voor kenners van de leefstijlen is te herkennen welke groep zit achter ‘uitdagende en inspirerende ervaringen’, of ‘sfeervol en in luxe recreëren’. Tussendoor vind je ook blokken die niet meteen met een kleur te maken hebben maar met vaak gezochte onderwerpen zoals ‘korting’ en ‘tips’.


Foto’s afgestemd op leefstijl
Bezoekers worden direct op de homepage geïnspireerd door een foto die past bij hun leefstijl. De keuze voor een leefstijlfoto zorgt ervoor dat bezoekers het aanbod zien dat bij hun interesse past.


Website ook voor bezoekers die zich niet in hokje willen plaatsen
Daarnaast is er voor bezoekers die graag "ongekleurd" alle informatie tot zich willen nemen nog steeds het zoekmenu beschikbaar. De partners van Limburg Marketing worden door de keuze voor leefstijlen direct gelinkt aan hun doelgroep.

Trefwoorden: toerisme, website, marketing, online

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...