Evolutie van de low cost carriers

Vueling: bied relevante begeleiding van klanten anders stappen klanten makkelijk over.
Tijdens World Aviation Festival in Lissabon kwam de toekomst van low cost carriers in een panelgesprek aan bod. Met de komst van de los cost formules werd de wereld van toerisme op zijn kop gezet. AI, verdienmodellen en regelgeving verandert nu weer sterk de low cost maatschappijen.
CEO's van Vueling, flyadeal en TravelX debatteerden over de toekomst van het low-costmodel. Juan Pablo Lafosse, CEO van TravelX, benadrukte het nog niet gebruikte potentieel van inkomsten ná de boeking, waardoor continue andere boekingen en aanvullende bundeling van aanbod mogelijk worden.
Martinoli wees op de steeds kortere boekingstijd en de noodzaak van wendbaar capaciteitsbeheer bij de bedrijven. Martinoli benadrukte de klantervaring en dat de markt zichzelf reguleert als iets wat luchtvaartmaatschappijen doen geen zin heeft, klanten snel overstappen.
Steven Greenway van flyadeal onderstreepte ook het bederfelijke karakter van de inventaris van luchtvaartmaatschappijen en de noodzaak om de opbrengst te maximaliseren, terwijl hij opmerkte dat NDC na 13 jaar nog steeds niet volledig is geïmplementeerd. NDC Het is een initiatief van de International Air Transport Association (IATA) en heeft als doel om de manier waarop vliegtickets en extra diensten worden verkocht te moderniseren. Traditioneel verloopt ticketverkoop via Global Distribution Systems (GDS), maar NDC maakt het mogelijk voor luchtvaartmaatschappijen om hun producten direct te presenteren aan reisagenten en andere verkopers via een gestandaardiseerde XML-gebaseerde interface.
Allen waren het erover eens dat AI en voorspellende mogelijkheden het inkomstenbeheer zullen transformeren, met conversatie en conversie gebaseerde interfaces die de norm worden.
Topics:Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: luchtvaart, low cost, conversatie, conversie, marketing





























































