Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

VVKR ontvangt 500ste lid

VVKR ontvangt 500ste lid
Marleen Nijdam en Nick van Loon. Foto: VVKR.
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka. 

Deze mijlpaal markeert niet alleen de groei van de vereniging, maar onderstreept ook een trend: reizigers kiezen steeds vaker voor specialistische reisorganisaties met diepgaande kennis en een persoonlijke benadering, meent deze vereniging van kleine reisorganisaties.

Tuktuk Reis Sri Lanka is opgericht door Nick van Loon, een gepassioneerde reisspecialist met jarenlange ervaring in het land. Hij biedt avontuurlijke, individuele reizen waarin reizigers niet alleen de bekende hoogtepunten van Sri Lanka ontdekken, maar vooral ook de verborgen parels – plekken waar je zonder lokale kennis nooit zou komen. Daarmee sluit hij perfect aan bij de missie van VVKR: het bieden van unieke, kleinschalige en eerlijke reizen, weg van de massa.

Expertise als tegenkracht in tijden van AI

Terwijl kunstmatige intelligentie en grote reisplatforms razendsnel standaardreizen uitrollen, zoeken veel reizigers juist naar maatwerk en menselijk contact. Geen algoritme, chatbot of wachtrij, maar persoonlijk advies van iemand die écht weet waar hij het over heeft. VVKR-leden bieden precies dat. Hun kracht ligt in hun specialistische kennis, flexibiliteit en de persoonlijke klik met de klant.

Ondernemen met zekerheid en verbinding

"Ik organiseer kleinschalige en avontuurlijke reizen en wil dat alles goed geregeld is – voor mezelf én mijn reizigers.” Aldus Nick van Loon, "Dankzij VvKR voldoe ik aan de wettelijke eisen en straal ik professionaliteit en vertrouwen uit. Het is bovendien prettig om onderdeel te zijn van een netwerk van enthousiaste reisondernemers."

Kleinschaligheid als kracht

"Het is geweldig om te zien dat steeds meer reizigers de weg vinden naar onze leden,” zegt Marleen Nijdam, secretaris van VVKR. "Zij willen geen eenheidsworst, maar een reis die past bij hun wensen, interesses en tempo. En dat kan alleen met echte aandacht en ervaring. Dat maakt onze leden sterk – nu én in de toekomst.”
Trefwoorden: VVKR, leden, kleinschalig reizen, AI, touroperating

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
Verbindingen naar Geuldal Kunderberg
In augustus is Vebego Groen BV gestart met de inrichting voor belangrijke verbindingen tussen de Limburgse Natura 2000-gebieden Geuldal en Kunderberg.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...