Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

VVKR ontvangt 500ste lid

VVKR ontvangt 500ste lid
Marleen Nijdam en Nick van Loon. Foto: VVKR.
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka. 

Deze mijlpaal markeert niet alleen de groei van de vereniging, maar onderstreept ook een trend: reizigers kiezen steeds vaker voor specialistische reisorganisaties met diepgaande kennis en een persoonlijke benadering, meent deze vereniging van kleine reisorganisaties.

Tuktuk Reis Sri Lanka is opgericht door Nick van Loon, een gepassioneerde reisspecialist met jarenlange ervaring in het land. Hij biedt avontuurlijke, individuele reizen waarin reizigers niet alleen de bekende hoogtepunten van Sri Lanka ontdekken, maar vooral ook de verborgen parels – plekken waar je zonder lokale kennis nooit zou komen. Daarmee sluit hij perfect aan bij de missie van VVKR: het bieden van unieke, kleinschalige en eerlijke reizen, weg van de massa.

Expertise als tegenkracht in tijden van AI

Terwijl kunstmatige intelligentie en grote reisplatforms razendsnel standaardreizen uitrollen, zoeken veel reizigers juist naar maatwerk en menselijk contact. Geen algoritme, chatbot of wachtrij, maar persoonlijk advies van iemand die écht weet waar hij het over heeft. VVKR-leden bieden precies dat. Hun kracht ligt in hun specialistische kennis, flexibiliteit en de persoonlijke klik met de klant.

Ondernemen met zekerheid en verbinding

"Ik organiseer kleinschalige en avontuurlijke reizen en wil dat alles goed geregeld is – voor mezelf én mijn reizigers.” Aldus Nick van Loon, "Dankzij VvKR voldoe ik aan de wettelijke eisen en straal ik professionaliteit en vertrouwen uit. Het is bovendien prettig om onderdeel te zijn van een netwerk van enthousiaste reisondernemers."

Kleinschaligheid als kracht

"Het is geweldig om te zien dat steeds meer reizigers de weg vinden naar onze leden,” zegt Marleen Nijdam, secretaris van VVKR. "Zij willen geen eenheidsworst, maar een reis die past bij hun wensen, interesses en tempo. En dat kan alleen met echte aandacht en ervaring. Dat maakt onze leden sterk – nu én in de toekomst.”
Trefwoorden: VVKR, leden, kleinschalig reizen, AI, touroperating

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...