Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-05-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof sluit het seizoen 2025 succesvol af. Ruim 1,4 miljoen bezoekers uit alle hoeken van de wereld genoten tussen 20 maart en 11 mei van het kleurrijke lentepark. Keukenhof werd door bezoekers met een mooie 8.7 beoordeeld, een prachtig compliment voor een kleurrijke ervaring.  


De meeste bezoekers kwamen uit eigen land (20%), maar ook uit Duitsland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië wisten bloemenliefhebbers hun weg naar Lisse te vinden. In totaal ontving Keukenhof bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen. Opvallend is het grote aandeel jonge bezoekers: ruim 15% van de bezoekers viel in de leeftijdscategorie 25 t/m 34 jaar.

 

Door het gebruik van aankomsttijdsloten kan Keukenhof de bezoekersaantallen goed reguleren. Een mooie vernieuwing dit jaar was het structurele gebruik van parkeerplaats P2, die voorheen alleen bij piekmomenten werd ingezet. Ook de nieuwe entree droeg bij aan een soepele en gastvrije ontvangst. 

 

20% van de bezoekers bezocht Keukenhof per bus. Openbaar vervoerder Qbuzz bracht mensen vanuit onder meer Schiphol, Leiden, Amsterdam RAI en Haarlem naar het park. Keukenhof stimuleert bezoekers om gebruik te maken van het openbaar vervoer en biedt daarom combitickets aan met een entreeticket en busreis in één. Nieuw dit jaar was de directe hop-on-hop-off verbinding vanuit Den Haag en Rotterdam. Dit is een belangrijke stap richting een betere bereikbaarheid. Steeds meer bezoekers krijgen hierdoor de kans om te kiezen voor de bus. In de komende jaren blijft Keukenhof investeren, zodat het aantrekkelijker wordt om de auto thuis te laten. 

 

Keukenhof werkt jaarrond met 45 vaste medewerkers. Tijdens de openstellingsperiode groeit dit team uit tot maar liefst 1.100 enthousiaste seizoenskrachten, die samen zorgen voor een unieke bezoekerservaring.  

 

Trefwoorden: Keukenhof, bezoekers beoordeling

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.