Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-05-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof sluit het seizoen 2025 succesvol af. Ruim 1,4 miljoen bezoekers uit alle hoeken van de wereld genoten tussen 20 maart en 11 mei van het kleurrijke lentepark. Keukenhof werd door bezoekers met een mooie 8.7 beoordeeld, een prachtig compliment voor een kleurrijke ervaring.  


De meeste bezoekers kwamen uit eigen land (20%), maar ook uit Duitsland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië wisten bloemenliefhebbers hun weg naar Lisse te vinden. In totaal ontving Keukenhof bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen. Opvallend is het grote aandeel jonge bezoekers: ruim 15% van de bezoekers viel in de leeftijdscategorie 25 t/m 34 jaar.

 

Door het gebruik van aankomsttijdsloten kan Keukenhof de bezoekersaantallen goed reguleren. Een mooie vernieuwing dit jaar was het structurele gebruik van parkeerplaats P2, die voorheen alleen bij piekmomenten werd ingezet. Ook de nieuwe entree droeg bij aan een soepele en gastvrije ontvangst. 

 

20% van de bezoekers bezocht Keukenhof per bus. Openbaar vervoerder Qbuzz bracht mensen vanuit onder meer Schiphol, Leiden, Amsterdam RAI en Haarlem naar het park. Keukenhof stimuleert bezoekers om gebruik te maken van het openbaar vervoer en biedt daarom combitickets aan met een entreeticket en busreis in één. Nieuw dit jaar was de directe hop-on-hop-off verbinding vanuit Den Haag en Rotterdam. Dit is een belangrijke stap richting een betere bereikbaarheid. Steeds meer bezoekers krijgen hierdoor de kans om te kiezen voor de bus. In de komende jaren blijft Keukenhof investeren, zodat het aantrekkelijker wordt om de auto thuis te laten. 

 

Keukenhof werkt jaarrond met 45 vaste medewerkers. Tijdens de openstellingsperiode groeit dit team uit tot maar liefst 1.100 enthousiaste seizoenskrachten, die samen zorgen voor een unieke bezoekerservaring.  

 

Trefwoorden: Keukenhof, bezoekers beoordeling

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...