Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-05-2025
Auteur: Marc Gerlings

Manon Luijten en Hanneke van Eijndhoven toegevoegd aan directie VVV Zuid-Limburg

Manon Luijten en Hanneke van Eijndhoven toegevoegd aan directie VVV Zuid-Limburg
Twee nieuwe Algemeen directeuren Hanneke van Eijndhoven en Manon Luijten (vlnr). Foto: Visit Zuid-Limburg.
Met ingang van 1 juni 2025 zijn Manon Luijten en Hanneke van Eijndhoven benoemd tot Algemeen directeur van Stichting VVV Zuid-Limburg (Visit Zuid-Limburg). Samen met huidig Adjunct directeur Edith Kurris, verantwoordelijk voor de invulling van de interne organisatie, geven zij leiding aan de organisatie en inhoud aan het beleid. 

Visit Zuid-Limburg speelt steeds nadrukkelijker een rol in de ontwikkeling van de regio waar het gaat om de balans tussen de toeristische aantrekkelijkheid en het woongenot van de eigen bewoners. Naast marketing gericht op de bezoekers is het samenspel met de stakeholders daarbij van toenemend belang. Beleidsmatig zal Manon Luijten zich vooral richten op het bestemmingsmanagement en marketing van Zuid-Limburg en Hanneke van Eijndhoven wordt verantwoordelijk voor de relatie met stakeholders, zoals overheden, ondernemers en bewoners en de doorontwikkeling van de organisatie Visit Zuid-Limburg.

Manon Luijten is al geruime tijd werkzaam als marketingmanager van Visit Zuid-Limburg, Hanneke van Eijndhoven was programmamanager vrijetijdseconomie bij Economische Samenwerking Zuid-Limburg. Manon en Hanneke volgen Anya Niewierra op die onlangs afscheid nam als algemeen directeur van Visit Zuid-Limburg.

Zorgen voor balans

Visit Zuid-Limburg speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van toerisme en recreatie in Zuid-Limburg. Door middel van verzamelen van kennis en inzichten, het leveren van een bijdrage aan duurzame innovatie en door het vertellen van verhalen over de toeristische recreatieve kernkwaliteiten van onze regio. Zuid-Limburg is een aantrekkelijke toeristische regio met prachtige mogelijkheden en de nodige uitdagingen. 

Bestuursvoorzitter Wim Heuts: "Naast het toeristisch op de kaart zetten van Zuid-Limburg zal onze regio de komende jaren meer dan ooit moeten zorgen voor een goede balans om de kwaliteit van onze leefomgeving in stand te houden. Samen met de gemeenten en de ondernemers in onze regio mag Visit Zuid-Limburg daar een voortrekkersrol in spelen. Bestemmingsmarketing en stakeholdermanagement zijn twee eigenstandige specialismen. Op die twee aandachtsgebieden had de regio al twee sterke spelers in huis. Manon Luijten en Hanneke van Eijndhoven hebben de bewezen kwaliteiten om die beide rollen te vervullen. Twee krachtige vrouwen die elkaar goed aanvullen. De juiste vrouwen op de juiste plaats.”

Manon Luijten: "Visit Zuid-Limburg zet onze regio van oudsher toeristisch op de kaart, maar tegenwoordig is het vooral bestemmingsmanagement, waarbij het belang van een duurzame toekomst voor de regio centraal staat. Dergelijke strategische keuzes hebben wij samen met onze stakeholders gemaakt. Met overheid, ondernemers en bewoners. In dat verband vullen Hanneke en ik elkaar goed aan en hebben echt een klik.”

Hanneke van Eijndhoven: "Ik heb jarenlange ervaring met ondernemers en stakeholdermanagement bij Bouwend NL in Zuid-NL. Zuid-Limburg is mijn thuis, hier ben ik gebakken en hier zet ik mij met hart en ziel voor in. Als programmamanager vrijetijdseconomie heb ik een bijdrage mogen leveren aan de uitvoering van de visie VTE Bestemming Zuid-Limburg 2030. Samen met 16 Zuid-Limburgse gemeenten en stakeholders als Visit Zuid-Limburg. Zo heb ik Manon ook leren kennen en wij schakelen echt heel soepel samen.”

Visit Zuid-Limburg is de kennispartner voor bestemmingsmanagement en marketing. Met 22.000 banen, een directe omzet van 2,2 miljard en jaarlijks 6,8 miljoen overnachtingen zijn toerisme en recreatie van groot economisch belang voor Zuid-Limburg.

Visit Zuid-Limburg heeft 31 medewerkers en tevens zijn gidsen en vrijwilligers verbonden aan de organisatie. De organisatie wordt onder meer gefinancierd door de bijdrage van de 800 partners en door 16 Zuid-Limburgse gemeenten en de Duitse gemeente Selfkant.
Trefwoorden: Zuid Limburg, VVV, directie, management, marketing, destinatie, visie

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...