Geplaatst op: 07-05-2025
Auteur: Marc Gerlings

Klompenpad KIDS in Ede ontworpen door kinderen

Klompenpad KIDS in Ede ontworpen door kinderen
Roofvogel meten_Foto gemaakt door Rabea Ubachs.
Met het nieuwe Doesburgermolenpad KIDS kunnen kinderen samen met hun (groot)ouders op avontuur op de Doesburger Eng in Ede. De route is gemaakt voor en door kinderen. 

Op woensdagmiddag 21 mei om 13.30 uur wordt het nieuwe Doesburgermolenpad KIDS feestelijk geopend bij het startpunt Rustpunt In Goede Aarde aan de Doesburgermolenweg 8 in Ede. Iedereen is hierbij van harte welkom.

De officiële opening is om 13.30 uur en wordt verricht door wethouder Karin Bijl, een afgevaardigde van het kindercollege en kinderen van basisschool De Vuursteen. Na het officiële gedeelte en de onthulling van het startpaneel volgt een korte wandeling over de route. Het programma eindigt om 15.30 uur bij Rustpunt In Goede Aarde. Vanwege het beperkte aantal parkeerplaatsen is het handig om met de fiets te komen.

Avontuurlijke route

Het Klompenpad KIDS is een avontuurlijke route van vier kilometer, gemarkeerd met oranje schildjes. Onderweg zijn er volop spannende en leerzame activiteiten. Speuren naar pootafdrukken, het kippenlijntje beleven, een dassenburcht ingaan en terugkijken in de tijd door een 3D-kijker maken de route extra bijzonder. De opdrachten staan in een speciaal KIDS-doeboekje, dat gratis te downloaden is via www.klompenpaden.nl en verkrijgbaar is bij lokale verkooppunten zoals Cultura en Rustpunt In Goede Aarde.

Terug in de tijd met Bart en Woutje

De route wordt nóg leuker met het verhaal van Bart en Woutje, te beluisteren via de Klompenpaden-app. Zij nemen wandelaars mee terug naar 1900 en vertellen hoe het er in hun tijd aan toe ging op de Doesburger Eng. Twee leerlingen van basisschool De Vuursteen hebben deze teksten ingesproken, wat het pad extra speciaal maakt.

Dit Klompenpad KIDS is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Gelderland, gemeente Ede, Waterschap Vallei en Veluwe en de Nationale Postcode Loterij.
Trefwoorden: route, kinderen, pad, klompenpad, recreatie, wandelen

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Breda voegt curlingbanen toe aan winterprogrammering
Nederlandse steden bieden steeds meer winterprogrammering aan. Breda gaat verder dan een ijsbaan. De silent disco staat weer op het programma en nieuw zijn de curlingbanen.
18/11/25
Aanlichting Domtoren mogelijk door cheque van 1,2 miljoen euro
Tijdens een bijeenkomst op 17 november in de Michaëlskapel van de Domtoren heeft wethouder Dennis de Vries een cheque ter waarde van 1,2 miljoen euro in ontvangst genomen. Het bedrag is de opbrengst van diverse acties en initiatieven die Stichting Utrechts eigenDom en Utrecht Marketing de afgelopen zeven jaar organiseerden om de nieuwe aanlichting van de Domtoren mogelijk te maken.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
28/10/25
Maarten meet-up in Utrecht
Op zaterdag 8 november viert de Domtoren het feest van Sint Maarten met een bijzondere bijeenkomst voor alle Utrechters die Maarten heten – of een naam dragen die daarvan is afgeleid, meldt Utrecht Marketing. Tijdens de zogeheten Grote Maarten Meet-up opent de toren zijn deuren voor een feestelijke viering in het teken van de Utrechtse beschermheilige.
08/10/25
Najaarscampagne Friesland 'Opfriesen'
We gaan weer Opfriesen! Opladen zoals dat alleen in Friesland kan. Merk Fryslân zet de provincie neer als bestemming om actief op uit te gaan en daarmee je batterij op te laden. Ook al is het najaar en kouder, je wordt er warm van.