Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

ARCABO bouwt Yukon Lodges voor Europa-Park

ARCABO bouwt Yukon Lodges voor Europa-Park

Het Europa-Park Erlebnis-Resort breidt momenteel zijn overnachtingscapaciteit verder uit. Naast zes eersteklas thematische hotels maakt ook het Camp Resort deel uit van het resort. Hier kunnen gezinnen en groepen overnachten in diverse accommodaties. Uitgerust met horecagelegenheden – zoals de sfeervolle "Silver Lake Saloon" in westernstijl – moderne sanitaire voorzieningen, kampvuurplaatsen en een aangrenzend natuurzwembad, biedt het Camp Resort een ideale omgeving voor een korte vakantie met directe toegang tot de vele attracties van Europa-Park en Rulantica.


Capaciteitsuitbreiding met "Silver Lake City" 

In het Camp Resort wordt de capaciteit dit seizoen verder uitgebreid. Met "Silver Lake City" ontstaat tegen 2026 een authentiek themagebied, dat bezoekers meeneemt in de wereld van het legendarische Wilde Westen. "Een complete belevingswereld met een volledig westerngevoel," aldus Europa-Park-eigenaar Roland Mack. Momenteel wordt het aanbod uitgebreid met 25 nieuwe "Western Houses".

Yukon Lodges van ARCABO 


De vakantiehuizen van het type Yukon Lodge, geproduceerd door de Nederlandse spec ialist ARCABO, zijn samen met Europa-Park ontworpen en bieden vanaf dit voorjaar onderdak aan vier tot zes gasten. De lodges zijn verkrijgbaar in twee formaten van 45 en 54 vierkante meter en beschikken over twee tot drie slaapkamers – voorzien van tv, een mini-koelkast en een kluis. Daarnaast hebben ze een ruim badkamer met een regendouche en een stijlvolle wastafel.

Zelfs in de late avonduren kunnen gasten ontspannen op hun eigen veranda in de authentieke westernsfeer van Silver Lake City. 


Unieke gastervaring 

De Western Houses dragen bij aan de verdere uitbreiding van de beleving voor de gasten. Met deze uitbreiding van de accommodaties wil Europa-Park zijn langetermijnvisie onderstrepen: het creëren van onvergetelijke ervaringen in een unieke setting.

Trefwoorden: Lodges, vakanties, toerisme, uitbreiding

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.