Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Auto- en voetgangersbrug terug in veerhaven Terschelling

Auto- en voetgangersbrug terug in veerhaven Terschelling
Zicht op de haven van Terschelling.
De werkzaamheden in de veerhaven van Terschelling zijn ver af met de plaatsing van de voetgangersbrug en autobrug. Alles is klaar voor het nieuwe seizoen en voor de ontvangst van de duizenden gasten van festival Oerol. 

Op donderdag 20 maart werd de gerenoveerde autobrug en voetgangersbrug weer in gebruik genomen. Verder worden de werkzaamheden aan de kades van de veerhaven de komende weken afgerond. De werkzaamheden aan het concessieterrein zijn nog in volle gang. Het terrein wordt momenteel heringericht en voorzien van nieuwe bestrating en nieuwe hekwerken. Ook wordt het opstelterrein voor de auto’s dit voorjaar geasfalteerd.

De werkzaamheden hebben geen gevolgen voor de dienstregeling van Rederij Doeksen en hinder zal tot een minimum worden beperkt, aldus Rijkswaterstaat. Zo worden aangepaste looproutes voor de passagiers van Rederij Doeksen ter plaatse aangegeven en wordt er tijdens drukke afvaarten rekening met de passagiersstromen gehouden. Alle terreinwerkzaamheden worden naar verwachting in juni afgerond, voor aanvang van het Oerol Festival.
Trefwoorden: Terschelling, veerboot, haven, burg

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen