Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

Tijdens een feestelijk persmoment werd de intensievere samenwerking tussen Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) en de VVV's van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend officieel aangekondigd. Deze stap markeert de opbouw van een gezamenlijke en toekomstbestendige aanpak voor het fysieke en digitale gastheerschap in de regio.

Duurzaam partnerschap

Na vijf jaar van verkenning en een intensief samenwerkingstraject, gebaseerd op adviezen van DestinatieX, is de basis gelegd voor een duurzaam partnerschap tussen BTLH en de lokale VVV's. Shirley Benoit, directeur-bestuurder van BTLH, kijkt met trots vooruit: "De komende twee jaar slaan we de handen ineen om de informatievoorziening en het gastheerschap in de regio verder te professionaliseren. Dit is een belangrijke stap op weg naar een uiteindelijke fusie.” Erwin van Altena, voorzitter van SPW vult aan "Door deze samenwerking groeien we op een natuurlijke en gestructureerde manier naar één gezamenlijke organisatie. Dat is onze stip op de horizon.”

Vrijwilligers en professionalisering

Binnen de VVV's zetten ongeveer 160 vrijwilligers zich in om jaarlijks ruim 30.000 bewoners en bezoekers te informeren. Van Altena benadrukt het belang van hun inzet: "Het is essentieel dat hun inzet naadloos aansluit bij de professionele informatievoorziening, marketing en bestemmingsontwikkeling van BTLH.”

Feestelijke aankondiging

De feestelijke aankondiging vond plaats op het Talland College, waar middelbare scholieren van het PSG een innovatieve presentatie verzorgden in de immersive room. Dankzij de financiële steun van de deelnemende gemeenten wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een regionale productlijn en belevingen die aansluiten bij de identiteit van de regio.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, VVV's, Noord-Holland, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
De vernieuwde LF Basiskaart is er - onmisbare kaartenset voor fietsvakanties
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.
13/05/25
Exclusief voor leden
Hoe gaan Nederlanders deze zomer op vakantie?
Deze zomer gaat de helft van de Nederlanders op vakantie. Ze gaan meer met het vliegtuig, boeken meer pakketreizen en geven meer uit dan vorig jaar. Opvallend is dat veel Nederlanders hun vakantie in 2025 anders dan eerder willen inrichten.
12/05/25
Actie KLM grondpersoneel
Vandaag wordt een petitie overhandigd en een korte symbolische actie tegen ongelijke beloning gevoerd door het personeel.
09/05/25
Exclusief voor leden
Hoeveel besteden Nederlanders bij de diverse touroperators?
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Het meest bij Djoser, NRV en Salade.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...