Geplaatst op: 31-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing

Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing

Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Onder haar leiding sinds januari 2017 heeft Maastricht Marketing belangrijke stappen gezet in bedrijfsvoering en strategie. Zo werd het VVV Informatie Center getransformeerd naar de Maastricht Store waar bewoners én bezoekers welkom zijn en regionale creatieve makers hun podium vinden. Sinds een aantal jaar wordt met verschillende partners in Maastricht en daarbuiten ook steeds meer ingezet op het behoud van ons cultureel erfgoed in de vorm van educatie, tentoonstelling, storytelling en onderhoud.

Pim Steerneman, voorzitter van de Raad van Toezicht, bedankt Mees voor haar toewijding en ambitie. Hij benadrukt dat de organisatie goed op koers ligt en wenst haar veel succes in haar toekomstige carrière.

Mees kondigde haar vertrek vroegtijdig aan om zich nog te kunnen richten op lopende projecten en om de Raad van Toezicht voldoende tijd te geven een opvolger te vinden. Ze kijkt met trots terug op haar tijd bij Maastricht Marketing en is ervan overtuigd dat de organisatie klaar is voor een nieuwe fase met nieuw leiderschap.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, Limburg, Maastricht

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname