Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen. Merk Fryslân richtte zich al op de zakelijke markt met het merk Meet in Friesland en voegt nu ook FCP toe aan haar portfolio. Samen willen ze Friesland positioneren als koploper in sectoren zoals watertechnologie, duurzame landbouw, circulariteit en maritieme technologie.

Friesland biedt meer dan alleen een fijne plek om te wonen, werken en studeren. Met een sterke kennisinfrastructuur en innovatieve oplossingen die zowel lokaal als wereldwijd impact hebben, willen Friesland Convention Partners en Meet in Friesland het imago van Friesland als dynamische en toekomstgerichte regio versterken.

Innovatie en duurzaamheid centraal

De focus ligt op het aantrekken van zakelijk toerisme, met speciale aandacht voor kenniscongressen die aansluiten op de sterke sectoren van de provincie. Voorbeelden hiervan zijn evenementen gericht op watertechnologie, circulaire economie en duurzame landbouw. Door nauwe samenwerking met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers, positioneert Friesland zich als een vooraanstaande congresbestemming waar duurzaamheid en innovatie hand in hand gaan.

Een goed voorbeeld is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. Friesland Convention Partners werkte samen met Vereniging Circulair Friesland aan een bidbook, wat doorslaggevend was om dit congres naar de provincie te halen. Zulke congressen versterken niet alleen het imago van Friesland, maar stimuleren ook de brede welvaart in de regio.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, marketing, Friesland, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.
11/03/25
Privium lounge open in Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.
10/03/25
Exclusief voor leden
Rotterdam The Hague Airport sorteert voor op grotere vliegtuigen
Na de modernisering van de vertrekhal en de security, gaat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) aan de slag met de volgende fase in het toekomstbestendig maken van de luchthaven. Dit betekent dat de werkplekken van de operationele afdelingen in de terminal worden verbeterd en er aanpassingen worden gedaan in het passagiersproces.
28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...