Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana

Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

Glampingplein: kamperen in stijl

Voor glampingliefhebbers is er goed nieuws: het Glamping Plein maakt zijn opwachting en biedt een unieke kans om de nieuwste trends in luxe kamperen te ontdekken.Het Glamping Plein: Luxe, Comfort en BelevingHet Glamping Plein wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Caravana en Glamping.nl. Hier stap je een sfeervol en natuurlijk eiland binnen, omringd door luxe accommodaties, uitnodigende kronkelpaadjes en een overvloed aan groen. Het plein is niet alleen een plek om inspiratie op te doen, maar ook om de glampingervaring zelf te proeven. Wat kun je verwachten op het Glamping Plein?
  • Een stijlvolle safaritent: Perfect ingericht met luxe en comfort in gedachten. Deze tent toont waarom glamping de ideale balans biedt tussen natuur en gemak.
  • De unieke Eriba Puck caravan in glampingstijl: Met zorg samengesteld door Vacanze col Cuore, een gevestigde naam in de wereld van luxe kamperen.
  • Exclusieve Bell tent van Your Glamping Wedding: Speciaal voor wie droomt van een onvergetelijke overnachting, misschien zelfs als onderdeel van een romantische trouwlocatie.
Samenwerking met topspelers uit de branche
Het Glamping Plein brengt de expertise van verschillende partners samen. Zo zullen toonaangevende namen als Vacanze col Cuore, Ushuaia Villages en Vodatent aanwezig zijn om hun innovaties en accommodaties te presenteren. Daarnaast zijn Peter Doornekamp, ook wel bekend als Mr. Campingnavigator, en Richard Otten van Glampingexpert.nl nauw betrokken bij het programma. Beiden delen hun kennis en passie voor glamping en kamperen, en zullen aanwezig zijn om bezoekers te inspireren.

Presentaties

Het programma van de Caravana bevat presentaties van onder andere Easy Caravanning over elektrische auto’s en toercaravans en een vragenuurtje van Aveco over verzekeringen. Erik en Wilma van Camper TV zijn aanwezig voor een meet & greet.

Producentenplein en Jong Gebruikt Plein

Het Producentenplein maakt dit jaar zijn debuut. Bezoekers kunnen in contact komen met vier Nederlandse camperproducenten die maatwerk en innovatieve oplossingen bieden. Of je nou kiest voor modulaire camperbouw, volledig maatwerk, een compacte bus of een full size campervan. Daarnaast is het Jong Gebruikt Plein weer aanwezig, waar jonge, tweedehands campers worden aangeboden.

Campingstraat en Campingpleinen

Caravana biedt een brede selectie campings uit Nederland en Europa. Bezoekers kunnen direct in gesprek gaan met campingeigenaren en inspiratie opdoen voor hun volgende vakantie.
Link: https://caravana.eu
Trefwoorden: beurs, camping, kamperen, Leeuwarden

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...